Положителна оценка и оптимистична прогноза за развитие дава докладът с резултатите от междинната оценка за изпълнението на Областната стратегия за развитие на област Русе.
Това стана ясно по време на заседанието на Областния съвет за развитие на област Русе. Общото изпълнение на основната стратегическа цел спрямо планирания финансов ресурс към 31.12.2016 г. е 31%, което е окачествено като много добър резултат. Междинната оценка на изпълнението на Областната стратегия за развитие показва един значителен прогрес, като за периода 2014-2016 г. са осъществени и договорени инвестиции за 398 274 хил. лв. При настоящите условия изпълнението на стратегията се прогнозира да е 73%, което може да се определи като много добро изпълнение.
На заседанието беше приет и Актуализираният документ за изпълнение на Областната стратегия за развитие на област Русе за оставащия период 2017-2020 г. Очакванията от Областната стратегия за развитие на област Русе в периода 2014-2020 г. са свързани с намаляване на социалните, икономическите и пространствените дисбаланси в развитието, както на областта, така и в обхвата на Северен централен район, които са обект на анализи, прогнози и стратегически предложения в поредица от документи за регионално развитие и пространствено планиране.
Постигането на предложените стратегически и специфични цели и приоритети ще има положително въздействие върху конкурентоспособността на бизнес средата и на работната ръка, предоставяйки по-добри условия за бизнес, за интеграция между наука, образование и иновации, за по-добър и отворен достъп до центрове на растеж и до нови пазари и за по-голяма свобода и мобилност в професионалната реализация.
Областният съвет за развитие съгласува Областната стратегия за подкрепа за личностно развитие на децата и учениците в област Русе 2017 – 2019 г., разработена в изпълнение на разпоредбата на чл.196 от Закона за предучилищното и училищното образование и чл.5 от Наредбата за приобщаващото образование. Основната цел на Стратегията е да осигури ключовите фактори и ресурси за успешен старт в осигуряването в образователните институции на обща и допълнителна подкрепа за личностно развитие.