Приоритетите в сектор „Транспорт“ по време на Българското председателство на Европейския съюз бяха представени в Русенския университет.
По време на форума екип от експерти към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията представи част от законодателните предложения на Европейската комисия в сферата на автомобилния транспорт, т.нар. „Автомобилен пакет“. В него особено внимание е отделено на законодателните разпоредби за командироване на работници на международния автомобилен транспорт и каботажната дейност. Предвиждат се разпоредби, които да забранят на международните водачи да ползват редовната си седмична почивка на борда на превозното средство. Също така в автомобилния пакет предстои и евентуално изменение на т.нар. Директива Евровинетка, като се налага принципът замърсителят плаща, ползвателят плаща и плавно преминаване към такса изминато разстояние вместо такса време.
Специално внимание беше отделено и на въздушния транспорт, който има значителен принос в икономиката на ЕС. Данните сочат, че над 1,45 млрд. пътници са заминали или пристигнали на летищата в страните от Европейския съюз през 2015 г. В тази връзка беше отбелязано, че въздушният транспорт е един от факторите с решаваща роля за европейската интеграция и конкурентоспособност.
В изказването си зам.-областният управител Валентин Колев акцентира върху европейските коридори VII и IX , преминаващи през региона, както и близостта на летището в Букурещ и потенциала за развитие на това в Щръклево. Заместник областният управител акцентира и на важността на река Дунав за икономическото развитие на региона.
От страна на Русенския университет „Ангел Кънчев“ ръководителят на катедра „Транспорт“ доц. д-р Асен Асенов представи презентация относно възможностите за осъществяване на комбинирани превози на територията на град Русе. В експозето си доц. Асенова припомни и част от историческите предпоставки, превръщащи Русе във важен търговски кръстопът. Детайлно беше разгледана и транспортната инфраструктура на областта, като за трансграничния регион Русе се отличава с най-голяма гъстота на жп. линиите, около 55 км./1000 км2. Освен това внимание беше обърнато и на пристанищните терминали в града, както и политиките за развитие на ЕС и България.
Инициативата се осъществи в рамките на сътрудничество между Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и Областна администрация Русе, като домакин на форума беше Русенски университет „Ангел Кънчев“.