Организацията Privacy International предупреждава, че голяма част от приложенията за Android продължават да споделят лични данни на потребителите си с Facebook, дори и те да нямат акаунт в социалната мрежа.
В проучване, проведено през 2018 г., организацията е тествала 34 приложения, като е установила, че 20 от тях започват да споделят лична информация с Facebook още от първото им отваряне.
Тези данни се изпращат с уникален рекламен идентификационен номер, позволяващ да се изгради профил на базата на други използвани от потребителя приложения. Така могат да се установят не само името, но и друга чувствителна за хората информация – пол, възраст, здравословно състояние, интереси, религия, ежедневни дейности и т.н.
Facebook твърди, че разработчиците на приложения са тези, които са отговорни за съгласието на потребителите да се събират личните им данни. Oколо месец след влизане в сила на Регламента за събиране и обработка на личните данни (GDPR) – пpeз юни 2018 г., компанията cтapтиpa фyнĸция, ĸoятo пoзвoлявa нa paзpaбoтчицитe дa зaбaвят cъбиpaнeтo нa дaнни, дoĸaтo пoтpeбитeлят ce cъглacи.
Koмпaниитe, ĸoитo нe cпaзвaт регламента, мoгaт дa бъдaт глoбявaни c 4% oт глoбaлнитe пpиxoди или oт eĸвивaлeнтнитe 23 млн. дoлapa – ĸoeтo e пoвече.