Учени от Purdue University, College of Engineering (Purdue Engineering) направиха пробив в разработката на батерии, който ще позволи на електрическите коли да се движат по-дълго с едно зареждане. За целта се използва флуорид, който е най-електронегативният елемент в периодичната таблица и може да съхранява много повече енергия от лития, който пък е най-електропозитивният елемент. Съвместен екип от учени на NASA, Honda и Калифорнийския технологичен университет са открили начин батериите да работят при стайна температура, което може да доведе до по-екологични и безопасни за околната среда батерии за електрически коли и други устройства.
Флуоридо-йонните батерии на практика работят на обратния принцип на литиево-йонните клетки, като привличат електроните. Флуоридът (йонизираната версия на флуора) е интересен материал за батерии, защото има ниско атомно тегло и много голям капацитет за съхраняване на електрони. Новите батерии имат нов химически състав с 10 пъти по-голяма плътност на съхранение на заряда от сега използваните йон-литиеви батерии. Те не са податливи на прегряване, а суровините за производството им не са така вредни за околната среда като екстракцията на литий или кобалт.