Община Русе ще продължи да предоставя услугите „личен асистент“ и „домашен помощник“, съобщиха от общинската администрация.
В общината е получено писмо от изпълнителния директор на Агенция за социално подпомагане за одобряване на утвърдените разходи за предоставяне на социалните услуги. В тази връзка Община Русе заявява готовност за сключване на споразумение с Агенция за социално подпомагане, чрез подадена заявка, с която ще бъде потвърден интереса за участие и продължаване на предоставянето на социалните услуги в домашна среда „Личен асистент“ и „Домашен помощник“.
С реализацията на проекта се осигурява възможност за продължаване и разширяване на дейността на съществуващото „Звено за услуги в домашна среда“, разкрито към Домашния социален патронаж в Община Русе. Към момента по проекта са наети като лични асистенти 117 души, които полагат грижи за 212 потребителя, от които 19 деца. Наети като „Домашен помощник” са 20 души, които се грижат за 60 потребителя. За над 50 потребителя се предоставят услуги от 2-ма рехабилитатори, 2 медицински сестри и 2-ма психолози. С дейностите се осигурява достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на хората в неравностойно положение, въз основа на изготвена индивидуална оценка. Улеснен е достъпът и до рехабилитационни и здравни услуги. Част от потребителите получават психологическа подкрепа.
Наетите лица и потребителите по двете услуги няма да кандидатстват отново, тъй като вече са били одобрени, заяви г-жа Мариела Личева – директор дирекция „Здравни и социални дейности“.