Това съобщиха от ведомството. Целта е подобряване на транспортната достъпност в Русе до бившия комбинат за тежко машиностроене, където сега работят десетки предприятия, до източната и западната промишлени зони, до Безмитната зона, Индустриалния парк край Русе, град Мартен и други населени места.
В заданието за проекта се предвижда да се ползва част от съществуващите сега железопътни линии в Русе. Очаква се подобряване на мобилността на населението, облекчаване от автомобилните задръствания, подобряване състоянието на околната среда, ефективно ползване на железопътната инфраструктура и безопасност при превозите.
Както „Русе нюз“ вече е писал, идеята беше лансирана преди няколко години от русенския лицензиран ж.п.-оператор „Булмаркет”. Идеята е да се използва готовата ж.п.-инфраструктура в града, чрез която може да се осъществи връзка от централна ж.п.-гара през гара Разпределителна до Индустриална зона по едната ос и от Речна гара до гара Разпределителна по другата. Така градската железница може да поеме потока работещи в редица предприятия в източната индустриална зона на града, където се трудят няколко хиляди русенци. За да стигнат до работните си места сега те са принудени да ползват обществения автобусен транспорт или собствените си автомобили и така стават една от причините за сутрешните задръствания. Обслужването на железницата ще се извършва с безкупейни вагони или мотриси.
Подобен начин на придвижване към източната промишлена зона не е новост за града. По-възрастните русенци помнят, че до началото на 60-те години на миналия век по маршрута от Централна ж.п.-гара и гара разпределителна се движел така наречения „Работнически влак”, който превозвал работещите в заводите „П.Караминчев”, „Г.Димитров”, ЛВЗ и Локомотивно депо, „Л.Таджер” и др. „Дундакито”, както галено са наричали работническия влак, спирало при Кооперативния пазар, при сегашния надлез край „Практикер”, при моста над ул. „Д.Дончев” и при Локомотивно депо. Ежедневно с него пътували няколко хиляди работници.