Както „Русе нюз“ неведнъж е писал, независимо, че носи името „Национален музей на транспорта“, от формална гледна точка и на практика той не е такъв, а „материален актив“, сбирка от експонати, собственост на БДЖ – Пътнически превози ЕООД, която е достъпна за посетители. Поне така го беше формулирал министърът на транспорта и информационните технологии Ивайло Московски. Още по време на мандата си си в кабинета „Борисов 1“ той пое ангажимент собствеността на музея да бъде прехвърлена на Община Русе и той да стане част от туристическите атракции на Русе.
Участниците в срещата – представители на БДЖ, Историческия музей, експерти от областната управа са се обединили около становището, че този уникален както за Русе, така и за страната ни национален музей трябва да съществува.
В тази връзка е било решено бе да се направи съвместна работна група, която да разработи проект на Устройствен правилник и да се уточнят ангажиментите на Община и държава по общото стопанисване на музея. На 30 септември ще се проведе среща на работната група, на която да бъдат разгледани и одобрени изготвените проекти на Учредителен акт и Устройствен правилник. С писмо ще се поиска и съдействие от Министерството на културата.
В Музея на транспорта в Русе, който е и първата жп-гара в България, има уникални експонати на официалния салон-вагон на Абдул Азис, вагоните на цар Борис III, на Фердинанд и на маршал Толбухин, на първия локомотив, влязъл в България. В залите му има над 3000 експоната.