Основателят на Facebook Марк Зукърбърг обяви революционни промени в социалната мрежа, както и в приложенията Messenger, Instagram и WhatsApp. Той направи това в своя реч пред разработчици.
Във фокуса на промените попада по-добрата защита на личните данни на потребителите. Милиардерът обяви, че фирмата му възнамерява да сложи поверителността на данните на първо място и призна, че трябва да работи много, за да може компанията му да изгради отново доверието в нея.
Ето и по-важните промени.
Facebook:
- Поставя се акцент върху съдържанието от групите, в които членуват потребителите, както и върху събития около тях, слагайки край на познатия ни днес NewsFeed, който събира в безкрайна поредица публикации от приятели, страници, групи и други.
- Слага се начало на нова услуга – Facebook Dating, която е замислена като пряк конкурент на приложението за срещи и запознанства Tinder.
- Въвежда се функцията Secret Crush. Чрез нея потребителят изразява интерес към до 9 приятели в социалната мрежа. При харесване и от тяхна страна, се изпраща уведомление.
Messenger:
- Съобщенията, изпратени чрез приложението, ще бъдат изцяло кодирани по подразбиране, което означава, че Facebook няма да вижда написаното. Освен това, съобщенията ще са напълно интегрирани с WhatsApp.
- Въвежда се олекотена версия за iOS с петкратно по-малък размер от сегашния. Тя ще може да стартира с лекота и на по-стари модели телефони. Освен това, за разлика от сегашната Lite-версия в Android, ще разполага с пълна функционалност.
- Вече ще може да се гледа видео заедно с приятелите, както и се разработва ново място в приложението, запазено само за семейството.
- Messenger идва и на десктопа – с отделни приложения за Mac и Windows. Това ще се случи по-късно тази година. Те ще включват възможност за аудио разговорите, групови видео разговори и други.
Instagram:
- Постовете в приложението няма да започват задължително със снимка или видео. Вече ще може да се споделя съдържание само с текст, стикер или рисунка, благодарение на нова функция за камерата на телефоните.
- Инфлуенсърите, които могат да отбележат определена дреха, която носят, а следващите ги да я закупят с няколко клика в самото приложение.
- Компанията започва и тестове в Канада на друга промяна – броят на харесванията под снимките и видеата вече няма да бъдат публични. Само собственикът на профила ще има достъп до тази информация. Резултатът от теста ще покаже дали Instagram ще въведе промяната за всички.
WhatsApp:
- Методът за защитени плащания чрез WhatsApp, който компанията тестваше в Индия, ще бъде въведен и в други държави по-късно тази година.
Нововъведенията започват от САЩ и Канада и постепенно ще обхванат потребителите на социалната мрежа по целия свят.