Русе се подготвя за водороден транспорт

0

Русе, заедно със София, Стара Загора и Бургас са четирите общини, подготвящи се за въвеждане на водородния транспорт.

Това съобщи председателят на „Българската асоциация – водород, горивни клетки и съхранение на енергия“ проф. Дария Владикова. Преди два месеца са били завършени и два проекта, субсидирани от съвместно предприятие „Водород и горивни клетки“, европейската структура, която координира разработването на водородните технологии.

Планът е за 140 водородни автомобила, както и 65 ретрофит тролея, произведени в България с цялата инфраструктура за зареждане с водород. Вторият проект е ретрофит на кораб тласкач за Дунав в комбинация със зарядна инфраструктура и водороден автобусен транспорт за град Русе. Проектът се осъществява съвместно от Община Русе, Общински транспорт Русе АД, Русенски университет „Ангел Кънчев“, „Параходство Българско речно плаване“ АД , Асоциацията на дунавските общини „Дунав“, Българската асоциация за водород, горивни клетки и съхранение на енергия и Българската академия на науките.

Дейностите на водородния проект в Русе са планирани в контекста на Значимия проект от общ европейски интерес (IPCEI) Green Hydrogen @ Blue Danube чрез модернизиране на съществуващ тласкач с хибридна батерия с нулеви емисии и задвижване на горивни клетки и използването на плавателния съд по река Дунав. Корабът ще бъде зареждан в пристанище Русе Изток, като се използва ново мобилно решение за зареждане с водород, произведен от електролизьор, разположен в новото автобусно депо в Русе на ул. „Капитан Райчо Николов“. Електролизьорът ще се захранва от нов фотоволтаичен парк, който ще бъде построен на територията на депото. Освен за използване от тласкача, водородът ще се използва и за зареждане на двадесет 12-метрови автобуса с горивни клетки, използвани по маршрути на обществения транспорт в града като част от общинския автобусен парк на Русе. Освен закупуване на екологични превозни средства, в тях е включено и изграждане на цялата необходима инфраструктура за зареждане с водород.

Информацията беше потвърдена и от заместник-кмета на Русе Димитър Недев. По думите му, заради сериозния финансов ресурс, който е необходим за реализиране на проектите, ще се търсят начини за осигуряване на средствата през новия програмен период.

На този етап не са правени разчети колко въглеродни емисии ще се спестят след въвеждането на водородния транспорт в Русе, каза още Димитър Недев.

 

агенция за подбор на персонал
Изработка на сайтове, СЕО оптимизация, реклами в интернет
зарядни станции за електромобили