Това предложи по време организираната от Русенския университет дискусия за предизвикателствата пред развитието на бизнеса по поречието на река Дунав бившият директор на Параходство „Българско речно плаване“ кап. Любен Ботев. Това, по думите му, ще повиши възможностите за използване на естествения потенциал на реката и ще спомогне за решаване на „болния“ проблем за интензифициране на трафика в участъка на Долен Дунав. Баражирането на Дунав е единственият начин, по който може да се използва естественият му потенциал в три направления – транспорт, производство на електричество и напояване. Допълнителен ефект би имало и върху ерозията на бреговете и екологията в региона на дунавските общини, е становището на кап. Ботев.
Кап. Александър Каменов, първият български лицензиран капитан на река Рейн и постоянен член на немски изпитни комисии за придобиване на капитански правоспособности, разви тезата си за ролята на туристическата индустрия по поречието на Дунав. Според него България не използва максимално потенциала си по отношение на речния туризъм.
В дискусиите участваха преподаватели и докторанти от катедра „Транспорт“ и студенти от специалностите: „Технология и управление на транспорта“, „Експлоатация на флота и пристанищата“ и „Технологии и логистика във водния транспорт“.