Областните управители от Северен централен район и Варна обединяват усилията си за създаването на Единна туристическа стратегия за Русе, Разград, Велико Търново, Варна, Габрово и Силистра.
Тя ще включа обща концепция за рекламата на региона, като фокусът ще бъде поставен върху интернет-маркетинга. През следващите месеци се очаква създаването на страница във Фейсбук за популяризиране на събития, музеи и забележителности от шестте области. По предложение на областния управител на Русе ще се обсъдят вариантите за пускането на YouTube канал и провеждането на по-интензивна реклама в румънските медии. Идеята е по този начин да се привлекат повече туристи от северната ни съседка. Обмисля се и поставянето на поне два билборда, популяризиращи региона. Те ще бъдат позиционирани на ключови пътни артерии в районна на някоя от шестте области. Единият най-вероятно ще бъде в Русенско.
Има и идеи за организирането и провеждането на съвместни фестивали и продажбата на комбинирани билети, които да дадат шанс на посетителите да станат част от най-разнообразни събития и атракции в рамките на няколко дни, реализирани на различни места в част от областите. Предстои създаването на общо туристическо лого.
Колкото до област Русе, то специално внимание ще бъде обърнато на възможностите за развитие на винен, кулинарен и вело туризъм. Ще се търсят опции и за популяризирането на ловния и риболовния туризъм. Традиционно ще се работи и по популяризирането на добре познатите за областта видове туризъм като исторически, религиозен, културно-събитиен и приключенски.
По последни данни за 2021-а реализираните нощувки от румънци в Русенско са 6 536, което е с над 1500 повече отколкото през 2020 година. Спад се наблюдава спрямо 2019 година, когато общият брой на нощувките на туристи от северната ни съседка в областта е бил близо 11 500.