Много силно се представиха прототипите на Русенския университет в състезанието за енергийно ефективни автомобили Шел екомаратон в Лондон.
Болидите се състезаваха в категориите „Прототипи“, задвижвани с електрическа батерия и „Градски тип“, задвижван с водород, като и двата отбора изпълниха предварително поставените си цели.
Електромобилът DTT на клуб „Автомобилист“ измина 472 километра с един киловатчас енергия и това е най-доброто постижение на отбора в петгодишното му участие в състезанието. Завоюваното девето място от 36 участващи в клас прототипи, задвижвани от електрическа батерия, нарежда младите инженери сред най-добрите в Европа, а още преди заминаването си екипът си беше поставил за цел да е сред десетте най-добри на състезанието в своя клас. Успешното класиране на отбора е следствие от неговата сплотеност и бързите решения на младите инженери.
В другата категория – „Градски тип“, задвижван с водород, отборът HydRU Racing team се нареди в топ 5 с изминати 116 километра с един кубичен метър компресиран водород. Екипът, единствен в своя клас, успя да направи четири успешни опита на пистата и премина техническата инспекция без забележки от организаторите. Само километър раздели русенския тим с четвъртия в класирането в тази категория. Визията на HydRU впечатли експертите и автомобилът беше сред 12-те избрани за „семейната снимка“ на Шел за състезанието в Европа. Отборът получи и парична награда заради класирането си сред първите пет в своя клас.
Тази година в надпреварата за енергийно ефективни превозни средства участваха 143 отбора от 24 европейски държави. Българските екипи бяха общо четири, като два от тях представиха успешно Русенския университет.