Проучването на Комисията през 2014 г. установи, че посланието „най-ниски цени“, използвано в рекламна кампания на „Кауфланд“, има заблуждаващ характер, тъй като дружество на практика не предлага най-ниска цена на пазара.
Използваната сравнителна степен в общоприетия смисъл има и може да има едно единствено значение – че към определен момент никъде другаде в търговската мрежа няма по-ниски цени от тези, предлагани от „Кауфланд“ и поради това се внушава на средния потребител, че е най-изгодно да купи определени стоки и в този момент от магазин на „Кауфланд“, а не от конкурент. В този смисъл, ВАС заключава, че посланията са подвеждащи или способни да подведат хората, до които са адресирани или достигат.
От антимонополната комисия напомнят, че след това решение всеки човек или фирма, на които са причинени вреди в резултат на установеното нарушение, има право на обезщетение, а влязлото в сила решение на ВАС има обвързваща сила за гражданския съд, пред който е предявен искът за обезщетение по реда на Гражданския процесуален кодекс.