ТИР-овете да преминават с предимство по Дунав мост. Това предлага областният управител на Русе Драгомир Драганов заради очаквания днес и през следващите няколко дни сериозен ръст на тежкотоварния трафик през съоръжението.
Причината е в продължилото повече от 30 часа спиране на пропускателния режим от страна на турските власти на съпределния на ГКПП „Капитан Андреево“ пункт – „Капъкуле“ заради подмяна на митическия софтуер там. Пунктът на южната граница вече работи нормално, но опашките от камиони на вход в България са километрични. Голяма част от трафика се очаква да се насочи към Русе. Затова по искане на Драганов се въвеждат още допълнителни мерки, целящи облекчаване преминаването на камиони през българо-румънската граница. Една от мерките, която вече се прилага е приоритетно осигуряване преминаването на тежкото движение, т.е. предимство по моста в момента се дава на камионите. Те биват пускани първо, а след тях идва ред на леките коли.
„Ако се натрупат много леки коли, то разбира се, че на тях ще бъде дадено предимство“, коментира областният управител. Той посочи обаче, че понастоящем приоритетът е за тежкия трафик, защото през лятото през моста средно за 24 часа в едната посока са преминавали по около 800 – 900 камиона, а сега техният брой е около 1300. С приоритетното пропускане на камионите през Дунав мост целта е в едната посока на денонощие да преминат по около 1500 – 1600 тира, което отговаря на максималния капацитет на съоръжението. Освен това с пускането на товарния трафик преимуществено се освобождава място за още четири камиона на кантарите, които след обработка могат също да преминат в съответния прозорец. Предложената от областния управител реорганизация е във връзка с ремонта в българския участък на моста и би могла да доведе до пропускане на над 60 камиона в рамките на час в посока от България към Румъния.
Освен това загражданията в района на граничния пункт при Русе, които отделят лекия от тежкия трафик, ще бъдат разпределени по нов начин, така че да има повече място за изчакващите камиони.