В истанбулския квартал Атакой клиентите на един от ресторантите вече се обслужват от роботи вместо от сервитьори. Те точно изпълняват това, което им е поръчано, не проявяват никакви инициативи и могат да говорят, а това забавлява и привличат голям брой клиенти, сподели директорът на ресторанта Муджахит Кушман пред РИА Новости.
„Един от нашите клиенти, професор, ни даде идеята, а ние я реализирахме. Направихме роботи за нашата марка, които поръчахме от чужбина и регистрирахме авторски права. Програмирани са от турски инженери. Сигурен съм, че роботите ще заменят сервитьорите в бъдеще. С развитието на технологията тази професия ще бъде по-малко търсена“, каза той.
През август роботи-консултанти започнаха работа и на летището в Истанбул. Те имат хуманоиден вид, ходят и говорят. Предназначени са да помагат на пътниците: да ги ориентират, да показват данните на полета на дисплея, могат да четат текста от билета, както и да отговарят на планирани въпроси на турски и английски език.