Ултиматум пред производителите в Китай ще накара всички да започнат да произвеждат масово „зелени“ автомобили в страната, като надеждата е този подход да се подеме и от други държави, пише Bloomberg.
Всеки един производител трябва да покрива минимални изисквания за производство на нови енергийни автомобили (NEV), в което число попадат плъг-ин хибриди, електромобили и автомобили с горивни клетки. И влиза в сила от 1 януари 2019 г.
Тези, които не могат да отговорят на квотата сами, могат да закупят кредити от конкурентите, които я превишават. Ако не могат да бъдат закупени достатъчно кредити, тези производители са изправени пред държавни глоби или закриване на поточните линии в страната.
Това ще помогне на Китай да намали зависимостта си от вносния петрол, като същевременно ще намали значително смога, задушаващ големите градове. Идеята е до 2025 г. в страната да се продават по 7 млн. NEV автомобила, което се равнява на 20% от общия пазар. Крайният план на китайското правителство е елиминиране на конвенционалния автомобил, задвижван от изкопаемо гориво, но крайна дата за това все още няма. Проблемът е, че ценовата разлика между електромобилите и конвенционалните модели е сериозна, а това би могло да означава много труден период за автомобилните производители, тъй като няма да могат да изравнят толкова бързо цените на двата вида коли. Този период би могъл да продължи до 2024 г. – 2028 г.
Правителството е обмислило и други лостове, с които да коригира евентуален спад в търсенето. В мегаполиси като Пекин, Шанхай и Шенжен важи ограничение за броя коли по пътищата им, което ограничение се контролира чрез издаването на нови регистрационни номера. В Шанхай например, ако автомобилът е електрически – получаваш безплатно регистрационен номер. Така Китай води света към електрическо автомобилно бъдеще.