България въвежда нови правила за етикетите на меда, които са част от европейска директива, която трябва да бъде приложена в страната.
Промените задължават производителите да посочват страната на произход на меда, като целта е да се предотврати подвеждането на потребителите и да се намали нелоялната конкуренция.
Според експерти и пчелари, новите правила ще осигурят по-голяма прозрачност за потребителите и ще им позволят да правят информиран избор. Владимир Василев от фондация „Истински мед” подчерта, че тези промени са стъпка напред, но не решават напълно проблема с вноса на некачествен мед. Той добави, че истинският мед е не само вкусен, но и полезен за здравето и трябва да бъде част от ежедневната диета.
Новите етикети ще съдържат информация не само за страната на произход, но и за процента мед от всяка държава в сместа. Според д-р Кремена Стоева от отдел „Контрол на храните” към БАБХ, тези промени ще повишат информираността на потребителите относно качеството на меда и неговия географски произход.