Това заяви при посещението си в Русе директорът на дирекция „Стратегическо развитие и инвестиционни проекти” в Национална компания „Железопътна инфраструктура” Стилян Кротнев. Предвижда се реконструкцията да бъде извършена през плановия период 2014-2020 г. Това, по думите му, ще е първото и цялостно обновяване след 1886 година, когато е построена за първи път. За последните 147 години от нейната експлоатация са правени само частични подмени на някои елементи при отстраняване на повреди и аварии.
Железопътното трасе от 232 км. осъществява най-пряка връзка между пристанище Русе и пристанище Варна, както и между общоевропейски транспортни коридори VІІ и VІІІ. Реализирането на проекта ще даде възможност за комбиниран превоз на стоки и товари от р. Дунав към Черно море и Турция, и ще подпомогне значително развитието на интермодалния транспорт.
Днес средната скорост по това трасе е 40-50 км/ч. След реконструкцията максималната скорост ще е 130 км/ч, а средната – 70 км/ч. Проектът е разделен на два лота: Русе-Каспичан с дължина от 135 км, Каспичан-Варна – 97 км.
Кое вдига 130 км/час?Парите или влака
Чувай Верди!