Роботизиран хотел в близост до Нагасаки се провали. Той беше единствен по рода си. Японската верига Henn-na, чието притежание е, призна, че не може да се справи без човешка работна ръка.
До скоро гостите бяха посрещани от робот динозавър, заобиколени от машини, изпълняващи функции като портиерска, транспортна или боклукчийска. Но хотелът обяви, че се отказва от 243 робота, които явно не са конструирани с достатъчно умения за тази работа.
Решението също така се дължи и на оплаквания от гости заради шум и некоректно обслужване. Веригата съобщи, че ще запази част от роботите си, но ще наеме и хора за дейностите, които не са по силите на машините.
Роботите не са ограничени от умора, физически или психологически проблеми и повтарят жестове с прецизност. По всичко изглежда, че човекът, с неговото адаптиране към различни ситуации, съпричастност, справяне с неясни, сложни и неочаквани ситуации и т.н. – все още е в главната роля.