Много хора си казват: „Защо да сменям гумите на колата при такива топли и безснежни зими?” Погрешно е да мислим, че поставянето на гуми, предназначени за студените месеци, се налага само при снеговалеж.
Истината е, че автомобилните гуми, с които караме през топлата част на годината се произвеждат с каучукова смес и грайфер, даващи добро сцепление и стабилност на пътя при температура над 6-7 градуса – уточняват от Съюза на българските автомобилисти. Тоест, когато термометрите започнат все по-често да показват под тези стойности, „обувките” на колата стават по-твърди и е желателно да ги сменим с такива, предназначени за зимата. Те осигуряват значително по-висока степен на безопасност при студ, дъжд, лед и сняг.
Когато навън е студено, трябва да следим винаги и налягането. Ниските температури изискват повече въздух в гумата, за да се поддържа препоръчителното за всеки автомобил налягане. Ако колата ви има работещи датчици, на таблото „ще светне” сигнал за спаднала гума. Ако няма такава аларма, трябва да поглеждаме към гумите преди шофиране.
В българското законодателство няма зимни и летни гуми. Там е указана дълбочината на протектора, която от средата на ноември до началото на март трябва да е равна или над 4 милиметра.