10 храни, които трябва да избягваме, за да забавим процесите на стареене

0
562
10 хранителни продукта

Представяме ви 10 хранителни продукта, които предизвикват преждевременното стареене и добавят години към вашата реална възраст.

 

Едно парче вкусен кекс и чаша ароматно кафе за закуска или сандвич със салам за обяд могат да изглеждат безобидни за вас. Въпреки това оказват неблагоприятно въздействие върху тялото. Солта, захарта, кофеинът, алкохолът и нездравословните мазнини разрушават важни протеини и причиняват дехидратация. Ето защо трябва да се консумират с изключително внимание.

 

  1. Захар

Прекомерната консумация на захар води до отпускане на кожата, покачване на теглото и увреждане на здравето. Освен това се характеризира със стартиране на процес, наречен гликиране: захарта не може да се усвои напълно от организма и се свързва с липидите и протеините. Този процес оказва неблагоприятно въздействие върху колагена (протеините са отговорни за гладкостта на кожата) и насърчава появата на бръчки.

 

  1. Трансмазнини

Трансмазнините могат да бъдат намерени в чипса, маргарина, пържените храни и други. Освен че повишават риска от сърдечносъдови заболявания, втвърдяват артериите или свиват кръвоносните съдове. Това води до намален приток на кръв към кожата и причинява бръчки и преждевременно стареене.

 

Не вярвайте на пакети с етикети, които гласят „без трансмазнини“, защото хранителните продукти вътре все още могат да съдържат под 0,5 грама от тях.

 

  1. Алкохол

Консумацията на чаша вино един или два пъти месечно няма да навреди на вашето тяло, но редовният прием може да окаже неблагоприятно въздействие върху черния дроб. Този орган помага за премахване на токсините от човешкия организъм. Неговото неправилно функциониране причинява увреждане на кожата като акне, бръчки, зачервяване, дехидратация, подпухналост, загуба на колаген и други.

 

  1. Ниска консумация на здравословни мазнини

Здравословните мазнини са от съществено значение за здравето и красотата на кожата. Те намаляват възпалението, насърчават растежа на косата и изграждат силни клетъчни мембрани, които стимулират загубата на вода в кожните клетки, наред с други предимства.

 

Това е кратък списък с продукти, съдържащи здравословни мазнини. Консумирайте ги редовно, за да поддържате здрава и красива кожа:

– сьомга;

– бадеми;

– авокадо;

– семена от чия;

– кокосово масло;

– пшеничен зародиш;

– всички ядки и семена;

– зеленолистни зеленчуци;

 

  1. Сол

Солта може да бъде намерена в много популярни продукти: чипс, сирене, бисквити, зърнени храни и други. Тя води до подпухналост и задържане на течности в организма. Освен това причинява свиване на клетките и дехидратация – една от основните причини за появата на бръчки.

 

  1. Преработено месо

Шунките, беконите и колбасите съдържат сол и консерванти. Тяхната консумация може да доведе до дехидратация и да предизвика възпаление. Освен това, тези продукти намаляват количеството на витамин C в организма, което е важно за образуването на колаген. Опитайте се да замените преработеното месо с пилешко или пуешко. Ако това е прекалено трудно за вас, просто консумирайте малко от него и добавете повече зеленчуци към сандвича.

 

  1. Печено (овъглено) месо

Черните ивици в месото съдържат про-възпалителни въглеводороди, които причиняват възпаление в организма. Те могат да разрушат колагена и да придадат старчески вид на кожата. И все пак, няма нужда да се отказвате от барбекюто с приятели. Просто се уверете, че сте премахнали черните ивици от месото.

 

  1. Пържени картофки

Те се разпадат на захари почти веднага, след като попаднат в тялото. Храните, пържени в олио на висока температура, освобождават свободни радикали и причиняват клетъчно увреждане на кожата. Ако искате да се насладите на картофите по най-безвредния начин – печете ги.

 

  1. Кафе и кофеинови напитки

Кофеинът е диуретик, който насърчава отделянето на течности и създава недостиг на влага в тялото. Той прави кожата суха и крехка. За щастие, има решение на проблема: просто изпийте чаша вода след всяко кафе, което приемате. И не забравяйте да хидратирате кожата.

 

  1. Пикантни подправки

Пикантните подправки причиняват розацея, тъй като разширяват кръвоносните съдове. Няма нищо лошо да ги консумирате от време на време, но ако го правите редовно, това може да доведе до подпухналост, паякообразни вени и/или постоянно зачервяване.  Ако любимите ви рецепти ги съдържат, пробвайте да намалите пикантността.

 

Бонус: Продукти, които поддържат кожата млада

Това е списък с най-добрите продукти, които помагат за поддържане на свежа и млада кожа:

– Нар – Съдържа витамини и антиоксиданти, способни да помогнат в борбата срещу слънчевото увреждане.

– Зехтин – Богат е на Омега-3 мастни киселини, които са полезни за кожата.

– Боровинки – Тези малки плодове са чудесни източници на антиоксиданти. Те подобряват еластичността на кръвоносните съдове и понижават кръвното налягане.

– Зелен чай – Служи за предотвратяване на оксидативното увреждане, причинено от ултравиолетовите лъчи.

– Зеленолистни зеленчуци – Те имат противовъзпалителни свойства. Тези хранителни продукти съдържат витамини A, C, E и K и се борят ефективно срещу стареенето.

– Мазни риби (сьомга, скумрия, риба тон) – Мазните риби са чудесни източници на Омега-3 мастни киселини, които намаляват възпалителните състояния.

– Вода – Играе важна роля в борбата срещу процеса на стареене. Пийте я, за да подобрите функциите на органите и ставите, да насърчите метаболитните процеси и да хидратирате кожата.

Други полезни статии можете да намерите в секция „Съвети“ на framar.bg.

Платена публикация