ПГ по туризъм – Русе с второ място в национален конкурс

0

Второ място, в националния конкурс „посланици на здравето“ завоюваха възпитаници на ПГ по туризъм в Русе.

В конкурса дейно участие взеха ученици от 8. до 12. клас, с ръководител г-жа Радостина Симеонова – учител по биология и здравно образование. Консултант на проекта беше г-жа Валентина Игнатова – учител по химия и опазване на околната среда.

Те работиха по проекта „Нека храната бъде лекарство, а лекарството – храната“, чиято цел е превенция на поведенческите рискови за здравето фактори, свързани с нeздравословното хранене, ниската физическа активност, злоупотребата с алкохол и тютюнопушенето. Ключовата идея на проекта е учениците сами да открият пътя към здравето чрез рационално хранене и активна двигателна култура, като бъдат поставени в роля на активни изследователи, откриватели и промоутъри на здравословното хранене.

Конкурсът се проведе в две фази. Една от първите задачи, с които учениците трябваше да се справят, беше създаването на лого и мото, които щяха да дадат тласък на проекта и да създадат интерес към него. Тъй като трябваше да се разбере колко сериозни са набелязаните проблеми, сред учениците на ПГ по туризъм „Иван П. Павлов“ – Русе, се проведе проучвателна дейност, свързана с изготвяне и осъществяване на серия от анонимни анкети  за  начина на хранене на гимназистите. Резултатите показаха, че 90% от тях се хранят един път на ден и нямат хранителен режим, хапват на крак и бързат, когато се хранят, наведнъж поемат голямо количество храна и питиета – предимно енергийни напитки, консумират често пържени и готови пакетирани храни и рядко консумират зеленчуци.

Проектът включваше и две контролни измервания на теглото от медицинската сестра в Гимназията, с целта да се регистрира процента на учениците с наднормено тегло, да набележат класовете, с които е необходима по-задълбочена работа, и да се установи в края на проектните дейности ползотворна ли е била тя.

За да се  засилят интересът и желанието  за промяна на хранителните навици, участниците бяха обучени да изчисляват индекса на телесната маса /ИТМ/ и да го прилагат и върху близки и роднини.

В серия от презентации, насочени към всички класове, бяха отразени резултатите от проведена проучвателна дейност, свързана с откриването на съставки с негативно влияние върху функциите на организма, изписани в етикети на пакетирани храни.

Фотоконкурсът „Семейната пазарска количка“ засили интересът на родителите към проекта и към процеса на активното им участие във възпитаване на добри хранителни навици.

 

агенция за подбор на персонал
Дигитален маркетинг
зарядни станции за електромобили

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Въведете коментар!
Въведете своето име тук