При покупка на дефектна стока потребителите вече ще имат право на избор между безплатен ремонт или замяна.
Това съобщиха от Комисията за защита на потребителите. Досега те бяха лишени от правото на избор и решението се вземаше от търговеца, в зависимост от вида на дефекта и необходимите средства и усилия за поправката.
Новите правила са продиктувани от т.нар. REFIT на европейското законодателство. По думите на Константин Райков, член на КЗП, практиката в България е търговците да удовлетворяват рекламациите преди всичко чрез ремонт, тъй като това ги затруднява в най-малка степен. Но сега директивата предвижда изборът да е на потребителя.
Към момента българското законодателство предвижда рекламациите да бъдат решавани чрез отбив от цената на стоката или разваляне на договора като крайна мярка. Според настоящото законодателство в областта на потребителската защита в България правата при закупуването на дефектна стока са унифицирани в офлайн и онлайн търговията