Минималната дълбочина на фарватера на Дунав не трябва да пада под 2,5 м., за да може реката да се ползва целогодишно. Около това становище са се обединили експертите по време на работна група за модернизирането на флота по вътрешните водни пътища в Европа, състояла се във Виена. В работата на форума са взели участие изпълнителния директор на Българо-румънска търговско-промишлена палата, кап. Камен Иванов от Морска администрация и експерта от БРТПП Емилия Петкова.
Критичният проблем, който посочват участниците във всички събития, свързани с развитието на река Дунав, е невъзможността тя да се използва целогодишно за корабоплаване. За да бъде решен проблемът, е необходимо минималната дълбочина на фарватера на реката през цялата година да бъде 2,5 метра.
По време събитието участниците, представители на десет държави, са споделили добри практики от иновативни проекти, предложили са и са демонстрирали различни технически решения за модернизирането на флота, сред които прототипи за намаляване на вредните емисии, преминаване към възобновяеми и алтернативни горива, намаляване на енергоемкостта и др. Френските участници са представили схемата за държавна помощ в подкрепа на корабоплаването, която действа при тях. Чрез специално създаден фонд на бизнеса се предоставя финансиране, с което се внедряват мерки за обновяване на флота и за използване на възобновяеми източници на енергия.
Споделения опит ще бъде използван за създаването на модел за държавна помощ към сектора в цяла Европа. Това е необходимо, защото голяма част от съдовете, плаващи по вътрешните водни пътища, са стари, секторът няма възможност за инвестиции, а за банките кредитирането на този сектор е неприемлив риск.
Водният транспорт е щадящ за околната среда има и сериозен потенциал за растеж. Един от рисковете, които предстоят пред него, е въвеждането на нови ограничения на допустимите вредни емисии.