Летището във Франкфурт е решило да използва за шестседмичен изпитателен период изкуствен интелект, който да предоставя информация на пътниците, съобщи CNBC.
Асистентът е наречен ФРАни и представлява роботизирана глава, която общува с хората на английски, немски и още седем езика. Тя ще отговаря на въпроси, свързани с: изходите за заминаващите полети, достъпа до безжичен интернет, разположението на ресторантите, ще дава туристическа информация и т.н.
Проектът е резултат от сътрудничество между летищния оператор Fraport и DB Systel, доставчик на информационни услуги за германската жп компания Deutsche Bahn. Технологията е „гласов потребителски интерфейс, базиран на облачни услуги“.
Освен на летището във Франкфурт ще бъде изпробвана и на централната гара на Берлин през юни тази година.