Мартин Найденов е дизайнер. От 20 години разработва различни прототипи – както на електрически автомобили, така и на велосипеди и части за самолет. За себе си обаче той оставя проекта за електрически кабриолет.
Мартин твърдо вярва, че този тип коли са напълно постижимо начинание, дори и в България. Доказва го с вече няколко реализирани подобни проекта.
„Този автомобил се прави във времето, в което не се занимавам с други проекти. Аз се занимавам с него от 12 години – със спирания, с тръгвания, но междувременно бяха проектирани други автомобили, които са си по поръчка.“, обяснява Мартин.
Ентусиастът започва от нулата и създава купето около чертежите си. И всичко това – в собствения си гараж. Мащината се състои от стоманено шаси и стъклопластова каросерия. Предвидено е скъклопластът да бъде заменен с нова технология с дървесни частици, която е абсолютно безвредна и е напълно рециклируема. „Смисълът е в това да се търсят нови технологии, които са наистина екологични“, казва Мартин.
Малка част от детайлите са взети от нормални автомобили, повечето от които Мартин сам е изработил за своя прототип на кабриолет. Най-важен, разбира се, е двигателят на ток.
„Един електрически двигател, ако е достатъчно добре направен, е много възможно животът на колата да приключи, а той да продължава да работи по същия начин, както когато е излязъл от завода.“, обяснява изобретателят.
В момента колата му е оборудвана с батерии, които се зареждат за около час в нормален електрически контакт. Така тя може да измине между 50 и 70 километра, но спокойно може да се сложи батерия, с която да изминава 300 километра.
„С този най-малък комплект, който е поставен, колата изгаря до левче за тези 70 километра, при това – дневна тарифа.“, шеговито пояснява той.
Очакванията са съвсем скоро електрическият кабриолет да попадне сред завършените проекти на Мартин Найденов.