Събитието, което взриви социалните медии – Илон Мъск взема рисково решение и премахва идентичната синя птица на Twitter, за да ребрандира платформата като „X“. Стъпката заличава 15-годишната стойност на марката и задължава компанията да изгради нова марка от нулата.
Илон Мъск обяви решението за ребрандиране на Twitter в „X“ като част от своята визия за създаване на „приложение за всичко“. Този вид суперприложения, които обединяват функционалността на множество приложения, са популярни в Азия, но липсват на Запад. Мъск се надява, че „X“ ще запълни тази празнина. Досега е изработено ново лого и променено името на компанията, но не е ясно какви други промени ще внесе „X“, за да се отличи от текущия Twitter.
Според експертите по маркетинг и брандинг, Мъск е предизвикал потенциален хаос, но неконвенционалната му стратегия може да крие нещо повече, отколкото се вижда на пръв поглед. Вицепрезидентът и директор на изследователската компания Forrester, Майк Проулкс, обозначава промяната като „изключително рисков ход“, предизвикващ предизвикателства в изграждането на новата марка.
Приходите от реклама на Twitter са намаляли под ръководството на Мъск, поради опасения относно неговата позиция за свободата на словото и модерирането на съдържанието, както и промени в системата за проверка на платформата. Заличаването на иконични символи на Twitter подсказва, че екипът на „X“ вярва в нови възможности след ребрандирането. Експерти обаче предупреждават, че това може да създаде несигурност за рекламодателите, докато суперприложението „X“ може да предложи повече от просто рекламна платформа.
Сега остава да видим как ще се развият нещата и дали „X“ ще се превърне в ново начало за социалната мрежа, както Мъск иска. Независимо от резултатите, едно е ясно – светът на социалните медии никога не е бил по-интригуващ.