АПИ избра комбинирания вариант за магистралата Русе – Велико Търново

0
Готов е инвестиционния проект за магистралата Русе – Велико Търново

Агенция „Пътна инфраструктура“ избра комбинирания вариант за изграждане на автомагистралата Русе – Велико Търново.

Това става ясно от становище, публикувано на сайта на aгенцията. От там допълват, че следващата стъпка е да бъде назначен Висш експертен екологичен съвет за одобряване на инвестиционното предложение за автомагистралата.

Общините оцениха комбинирания /лилавия/ вариант за магистрала между Русе и Търново като най-балансиран за околната среда и в социално-икономическо отношение, се казва в становището. Началото на трасето е съобразено с бъдещия мост над река Дунав, като след изграждането му ще се облекчи трафикът в Русе и ще се приключи с дългото чакане за преминаване през Дунав мост. За бъдещия мост и неговото местоположение са водени разговори с компетентни власти в Румъния и има принципно съгласие, се посочва в становището.

От пътната агенция обясняват, че в границите на защитената зона „Ломовете“ и трите варианта на трасето са почти идентични. Пресича се река Русенски Лом и прилежащи изоставени рибарници, пресъхнали през по-голямата част от годината, обрасли с крайбрежна растителност, крайречни и дъбови гори. Тази обстановка предполага сравнително високо разнообразие на птици, които обитават района. В тази връзка са препоръчани мерки, като строителството в отделните отсечки ще започва извън размножителния период на птиците, който е от 1 май до 15 август.

Мостът на Русенски Лом ще бъде двустранно обезопасен с предпазни огради с височина 3 м, а освен това ще се монтират шумоизолиращи прегради с височина 2 м от двете страни на съоръжението, както и по протежение на 100 м от двете страни на пътя преди и след моста.

От становището на АПИ става ясно, че при бъдещото строителство непосредствено е застрашен само един от 12-те известни обекта – антично селище край Красен. Степента на застрашеност на всеки обект от културното наследство обаче ще бъде установена след специализирано археологическо проучване по трасето на избрания вариант за магистрала. Ще бъдат локализирани всички видими на терена археологически обекти и ще се изясни в каква степен строителството ще застраши тяхната цялост. В зависимост от това ще бъдат определени конкретни мерки за опазване на всеки от застрашените обекти, включително провеждане на спасителни разкопки преди началото на строителните работи.

Единственото открито у нас находище на защитената ангелова метличина край Басарбово е в близост, но не попада в обхвата на инвестиционното предложение за бъдещата магистрала между Русе и Велико Търново, се казва още в становището. То отстои на около 170 м северозападно от границата на обхвата и не се очаква при строежа популацията му да бъде засегната. Въпреки това, по време на строителството няма да се използва за достъп съществуващият полски път северно от трасето, който минава през установеното находище на растението. Тази мярка се предлага с оглед предпазливост, като така ще се гарантира липсата на въздействие върху новоустановената популация.

агенция за подбор на персонал
зарядни станции за електромобили