Българите предпочитат да плащат с мобилно устройство

0
70% от българите биха искали да плащат с мобилно устройство
70% от българите биха искали да плащат с мобилно устройство

Според Mastercard Impact of Innovation Study, дигиталните услуги са най-търсени в здравеопазването, транспорта и образованието

Само дни след като обяви старта на Masterpass, дигиталната платформа за разплащания, която позволява на потребителите да правят бързи, лесни и сигурни електронни плащания,  технологичната компания Mastercard представи данни за България от проучването Impact of Innovation Study. To изследва влиянието на технологиите върху потребителите от 23 държави и техните нагласи към дигитализацията. Проучването, представително за страната ни, обхваща потребители с банкови сметки на възраст от 20 до 50 години.

 

Според данните, 74% от българите са доволни от нивото на дигитализация в страната, а над 60% определят влиянието на иновациите като позитивно за обществото. Най-високи очаквания местните потребители имат към внедряването на иновативни услуги в бъдеще. 91% смятат, че все повече сфери от живота следва да бъдат дигитализирани, като най-често посочвани са здравеопазването (53%), обществения транспорт ( 51%) и образованието (49%).

mastercard-impact-of-innovation-study-1

Веки трети българин ползва над 10 дигитални услуги и прекарва средно 5 часа дневно на мобилното си устройство, което ни нарежда на челно място в цяла Европа. Широката употреба на мобилни устройства е предпоставка близо 70% от сънародниците ни да посочат телефона като  предпочитана алтернатива на картата за разплащания.

„Тази година Mastercard отбелязва своята 50-годишнина. Вече половин век ние сме отдадени на каузата свят отвъд кеша, а дигитализацията определено е най-голямата революция в света на разплащанията от въвеждането на банковите карти насам“, каза Артур Туремка, генерален мениджър на Mastercard за Балканския регион. „Днес хората живеят и правят бизнес чрез свързани устройства. Нашата роля като технологична компания е да предоставим на потребителите възможности за разплащане с безупречни бързина и сигурност от всяко устройство, било то мобилен телефон или аксесоар.

Данните от изследването сочат още, че 34% от българите биха използвали таблета си за разплащания, а 16% залагат на умните устройства като часовници и гривни. Биометричните данни като метод за автентикация на плащането не са непознати за българския потребител – пръстовият отпечатък е почти толкова често посочван (31%), колкото традиционния ПИН-код (33%).

Браян Морис, Директор „Дигитални разплащания“ в Mastercard за Централна и Източна Европа, разясни, че по време на пилотния проект в Холандия, 9 от 10 потребители са оценили високо удобството и сигурността, които дава приложението за биометрична автентикация на плащането Mastercard Identity Check Mobile и биха заменили своите пароли с биометрични данни.  В България над 50% от анкетираните в Impact of Innovation Study също споделят мнението, че това е сигурен метод за разплащания; 32% го определят като „модерен“ и „атрактивен“, а 48% като бърз. Миналата седмица Mastercard обяви старта на Identity Check Mobile в Европа, като технологията е представена в 12 страни до момента.

mastercard

„За пореден път ние, българите, показваме, че приемаме бързо и лесно новите технологии и страната ни е отворена към иновации. Търсенето на дигитални решения за разплащания в нови сфери от обществения живот е налице. Предизвикателството пред бизнеса и държавата сега, е да се изгради интелигентна екосистема, отговаряща на нуждите на съвременния човек – на гражданина, на предприемача, който живее и прави бизнес в България днес.“, каза Ваня Манова, Регионален мениджър на Mastercard за България и Македония.

България е първата страна на Балканите, в която Mastercard въведе плащането с мобилен телефон чрез NFC технология в началото на 2016 г., като услугата е достъпна на всички безконтактни ПОС-терминали. Тенденцията е постепенно да се дигитализират плащанията в публични сектори като обществения транспорт и образованието.  Наскоро у нас, отново за първи път на Балканите, бе представено  решение, с което традиционната дебитна карта има функцията едновременно на платежен инструмент и на карта за метрото. Вследствие на нарастващия интерес на потребителите към електронната търговия и към покупките от местни онлайн търговци, Mastercard планира да представи скоро в България своята платформа за дигитални разплащания Masterpass.

Източник: KALDATA.COM

агенция за подбор на персонал
Изработка на сайтове, СЕО оптимизация, реклами в интернет
зарядни станции за електромобили