„Булмаркет“ възражда ЛВЗ, прави го високотехнологичен индустриален парк

0
цех на най-старото русенско предприятие
Снимка: Архив

Бившият Локомотивен и вагонен завод в Русе да се превърне във високотехнологичен индустриален парк.

Това съобщиха от „Булмаркет АД“, новият собственик на най-старото железопътно предприятие в България. Дъщерното дружество на компанията, което е собственик на завода, вече е пререгистрирано на „Индустриален парк ЛВЗ“ ЕООД. Идейният проект е одобрен от инвеститора и се предвижда запазване на всички съществуващи производствени халета. Планира се въвеждането на високотехнологично производство, както и сериозна научно-изследователска дейност в партньорство с два университета в сферата на иновации в железопътния транспорт..

Направени са постъпки за регистрация на Индустриален парк ЛВЗ по новия Закон за индустриалните паркове, както и са внесени проектни книжа в Община Русе.

Управлението на Индустриален парк ЛВЗ е възложено на инж. Спасимир Димитров, доскорошен директор на дирекция „Обществен ред и сигурност“ в Община Русе. Спасимир Димитров е магистър инженер по „Радиоелектроника и радионавигация“, магистър по „Национална сигурност и отбрана“ и „Икономика и управление на промишлеността“.

Заводът, познат на старите русенци като ЛВЗ „В. Коларов“ е най-старото железопътно предприятие в България. Построен е през 1866 г. за извършване на ремонт на подвижния железопътен състав, доставен за обслужване на първата ЖП линия в България и на Балканите Русе-Варна. До края на 1999 т. беше собственост на Министерство на транспорта, което го продаде на Джонуил Кейбъл“ АД – София. В началото на 21 век беше придобит от Васил Божков, сочения като най-богат българин, който от месеци се укрива в Дубай. През 2012 г. ЛВЗ официално беше обявено във фалит. В края на 2020 г. при разпродажба от съдия изпълнител активите му бяха придобити от „Булмаркет“.

 

Работа в А.Л. Филтър
зарядни станции за електромобили