На този ден се изпълняват два обичая, които се правят за дъжд, плодородие, предпазване от градушка, бродници и лоши болести. Често през тази седмица стопанките повторно боядисвали яйца, които раздавали за душите на починали близки. Това е така, защото според древно поверие, раздаването на червените яйца предпазвало душите на мъртвите от превъплъщаване.
На други места моми и ергени изпълняват обредната великденска игра Мара Лишанка. В къща, където няма починало дете се събират момите и правят кукла от три чехъла на три моми или млади булки. Тази кукла представлява нагиздена мома или булка. След като е готова куклата, моминската група отива на определено място в селото, като куклата е поверена в ръцете на лазарувала мома с живи родители. Тук протича обредната игра, съпроводена от хороводни песни и припевки, близки до тези на ладуването. Действията, заедно с песните, представляват символично крадене на мома или невеста, в случая куклата, от ергените, които участват в играта доста енергично.
Освен с женитбена насоченост, тази игра е натоварена и с друг смисъл, да се предпазят ергените от змеици и самодиви. След хората и песните, групата отива при реката, където потапя Мара Лишанка във водата или я пуска да плува по реката.