Facebook, Isntagram и WhatsApp се сринаха в понеделник вечер. Услугите им не бяха достъпни за около шест часа. Сривът засегна милиони потребители и създаде хаос.
Сред пострадалите бе и собственикът на Facebook Марк Цукърбърг, който обедня с колосалната сума от 6 млрд. долара само за няколко часа след срива в цената на акциите на компанията му. Причина за загубите му обаче не бе само сривът в услугите.
От няколко седмици Facebook търпи остри критики срещу фирмената си политика. Бивша служителка на компанията показа изнесени от нея фирмени документи, от които става ясно, че във Facebook са били наясно, че печелят повече, когато показват на хората съдържание, което може да ги ядоса и разгневи. Така компанията е избрала да настрои алгоритъма за показване на съдържание по такъв начин, че да държи потребителите възможно най-дълго в платформата.
Компанията е разполагала и с проучвания, които показват, че в сегашния си вид Instagram влия доста негативно на подрастващите, особено на момичетата. Доказано, че дългото ползване на тази социална мрежа увеличава суицидните намерения сред младите жени, както и хранителните разстройства. Facebook обаче не е направила нищо, за да промени това, твърди бившата служителка.