ГЕРБ в контраатака: Истината за язовирите е друга

0

Обществото е било подведено, че язовирите се ремонтират прекомерно скъпо че не са довършени. С тази теза от ГЕРБ се опитват да оборят твърденията на икономическия министър Кирил Петков. Преди ден той показа яз. „Пазар дере“ край Ловеч, а в понеделник обяви, че са открити нарушения при ремонтите на още два водоема – „Злати войвода“ 3 и 4 край Сливен. Според него за тях са давани пет пъти над пазарните цени за превоз на земна маса, а съоръженията не са в експлоатация, защото не са довършени.

Според бившия икономически министър Лъчезар Борисов яз. „Пазар дере“ е бил изпуснат преди Петков да го посети и да пусне видео от мястото.

„Ясно, че язовирът е изпуснат, което е видно и от думите на директора на Държавното предприятие „Управление и стопанисване на язовири“. Вчера той каза, че язовирът е бил пълен преди дни и се работи според нормативната база. Тъй като съоръжението още е в ремонт, то се изпразва периодично до кота мъртъв обем. Това се прави по всички правила на закона“, заяви той.

Нарушения в още 2 язовира, Петков обвинява в безстопанственост /ВИДЕО/

Според него Петков е спекулирал и с цените на бетона и транспорта.

„Цената на единия вид бетон е 90 лв. на кубичен метър, а на другия вид – 95 лв. Явно колегите на министъра на икономиката използват общата сума, включваща абсолютно всички дейности и най-вероятно изпускат часовата ставка, складови разходи, фактът, че бетонът дори на 90-95 лв. има хидроустойчивост и други характеристики. Обръщам внимание, че това се осъществява и с механизация. Механизацията на една бетон помпа на машинна смяна струва 195 лв. По-рано днес беше спомената и цената на транспорта. Беше цитирана цена на тон на километър. Такава цена няма. Цената, която е използвана, включва доставка и полагане на трошен камък до 40 км, като в нея е включен както транспортът, така и стойността на камъка”, твърди той.

агенция за подбор на персонал
зарядни станции за електромобили