Поскъпването в сектора е около 40% през последната година и половина.
Български компании губят клиенти в чужбина заради високата инфлация у нас. Това съобщават от Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци в България.
„Тотално изгубихме едни от най-важните наши клиенти в Китай и Япония, където инфлацията също е много по-ниска“, разказа инж. Стойко Кировски от Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци и директор на „Джем и Джем” в предаването „Бизнес старт” по Bloomberg TV Bulgaria.
„Износът ни е изключително затруднен, защото инфлацията в Америка и Европа е доста по-малка, отколкото инфлацията в България. Много наши американски контрагенти се отказаха да купуват българска стока заради високата инфлацията“, посочи той и допълни, че в българското производство на плодове и зеленчуци инфлацията е около 40% през последната една година и половина, докато в останалите страни тя е не повече от 10-15%.
Той посочи, че около 74% от обработваемите площи в България са заети с производство на зърно, а субсидирането на производителите на зърно и на производителите на зеленчуци става на един и същи принцип. „Това изключително много ощетява производителите на плодове и зеленчуци и поради тази причина с всяка изминала година площите, които те засяват, стават все по-малко”, изтъкна събеседникът.