Искате да разширите бизнеса си в Европа? 

0

Основни неща, които трябва да имате предвид

Разширяването на бизнеса ви на единния пазар на ЕС е възможност за всеки предприемач в държава членка. Ако искате да включите в портфолиото си от клиенти и субекти от чужбина, ето някои подходящи данни в този контекст: 

Общ профил на европейския купувач 

Световната здравна криза оказа значително въздействие върху потребителските навици на крайните потребители, като в целия Европейски съюз се наблюдава значителна миграция към онлайн поръчките. Ето как изглежда общият профил на европейския онлайн купувач:  ‘

  • Възраст: младежите от възрастовата група 18-24 години са около 80% от всички онлайн купувачи в ЕС. 
  • Държава: най-активните европейски държави в областта на електронната търговия са Холандия, Дания, Германия и Швеция. 
  • Образование: потребителите от ЕС с висше образование правят най-много онлайн поръчки (85% от всички поръчки). 
  • Сфери на интерес: Мода, храна, козметика, информационни технологии, дом и декор. 

Европейското законодателство и това на съответните държави

За да постигнете успех в трансграничните продажби, е важно да познавате и да се адаптирате към действащите правила, които могат да се различават в отделните държави. Например в ЕС ДДС е динамичен, в зависимост от местоположението на клиента, и има две различни ситуации, в които се прилага:

  • Продажбите не надвишават 10 000 годишно – дружеството не е задължено да се регистрира за целите на вътреобщностния ДДС. Ако обаче регистрацията не е извършена, клиентите са тези, които ще трябва да платят ДДС, включен в цената. 
  • Продажбите надвишават 10 000 годишно – дружеството е задължено да плати ДДС, който е различен в отделните държави. 

При липса на регистрация по ДДС, когато продажбите надхвърлят този праг, има риск от санкции и блокиране на стоките на граничния пункт.  

Комуникация с новата клиентска база 

Ако искате да разширите бизнеса си зад граница, е важно да общувате ефективно с потенциални чуждестранни клиенти. В тези нови условия на работа трябва да инвестирате необходимите средства, за да въведете редица важни фактори: 

Превод на информация на необходимите езици 

Цялото съдържание в наличната оферта трябва да бъде преведено, така че клиентите в страните, в които разширявате дейността си, да имат лесен достъп до правилната информация. 

Проучванията показват, че около 65% от всички онлайн купувачи предпочитат съдържание на родния си език. Освен това английският, френският, немският и италианският език са ефективни инструменти за трансгранична комуникация.   

Улесняване на сигурни плащания в местна валута

Важно е онлайн магазинът, който е отворен за съседни или регионални държави, да дава възможност за плащане в местна валута. 

За тази цел се предлагат много софтуерни решения, които лесно се адаптират към динамиката на бизнеса и осигуряват лесен за използване, сигурен и прозрачен процес на плащане.

Трансграничен превоз на стоки 

Планирате ли да разширите бизнеса си зад граница? За да сте сигурни, че пратките ви ще бъдат транспортирани при оптимални условия до новите ви клиенти, ви препоръчваме да обмислите партньорство с международен автомобилен превозвач. 

Осъществете достъп до борса за товари онлайн и открийте актуални оферти от тези, които разполагат с камиони за такива проекти. Разгледайте информацията в публикуваните обяви и се свържете с тези, които могат да отговорят на вашите бизнес нужди. 

Подобна онлайн платформа позволява много по-опростено взаимодействие между компаниите, чиито стоки трябва да бъдат изпратени през граница, и превозвачите, при това на много ниска цена. След като вече имате акаунт, можете да публикувате обяви с информация, свързана с планирания от вас проект, за да привлечете потенциални логистични партньори. 

Онлайн борсата за товарни превози също така ви предоставя редица полезни инструменти и информация при планирането на проекта, за да се гарантира, че трансграничната ви пратка ще стигне безпроблемно до местоназначението си: Пътни разстояния в Европа, Ограничения в Европа, Цени на дизела в Европа и др.

Възможностите за разширяване на дейността ви в Европа сега са по-големи от всякога. Обмислете тези основни принципи за стартиране на такъв проект и направете важна стъпка за вашия бизнес!

Източник изображение: Shutterstock

агенция за подбор на персонал
зарядни станции за електромобили