Какво свърши общинската администрация през изминалата седмица?

0
Община Русе обяви

РЕСОР „КОМУНАЛНИ ДЕЙНОСТИ“:

 

– засадени са над 41 000 семена за летни цветя;

– оформени са короните на 29 дървета, от които са изрязани опасни клони;

– изрязани, събрани  и раздробени са клони в село Николово и град Мартен;

– запълнени са с гореща асфалтова смес над 100 места на  пътната настилка по улиците „Асен Златаров“, „Рила“, „Цар Калоян“, „Червен“, „Плиска“, „Доростол“, „Тулча“, булевардите „Липник“, „Цар Освободител“, „Тутракан“ и  улиците „Капитан Райчо Николов“, „Чипровци“, „Бабуна Планина“, „Згориград“ и райони от квартал Средна кула, „Професор Баларев“;

– възстановени са  пропадания по ул. „Перущица“ и пред бл. „Етър“;

– възстановени са  електрическите съоръжения в 10 участъка и подмененени над 80 лампи от уличното осветление по булевардите „Хр. Ботев“, „Тутракан“, „Цар Освободител“,  „България“;

– във връзка с предстоящото затварянето на път ІІ-23 Русе-Кубрат, за което Община Русе бе уведомена на 10 февруари, се извърши обход и се създаде временна организация за обслужване на населението с обществен транспорт и обходно движение. На 11 февруари проведохме среща с кметовете на засегнатите населени  места;

– от 8 февруари служителите, извършващи репатрация на автомобили, са оборудвани с лични камери, а самите автомобили за репатрация са снабдени с видеорегистратори. Целта е контрол и подобряване на комуникацията с нарушителите;

– почистено бе нерегламентирано замърсяване със строителни отпадъци на ул. „Хан Аспарух“ №183 и се довърши почистването на нерегламентирано замърсяване със строителни отпадъци на ул. Николаевска“ №50. Общо от обекта са изнесени над 200 тона отпадъци;

– проведе се първото заседание на комисията по разглеждане на заявленията за Фонд  Граждански инициативи;

– обявена бе Обществената поръчка за избор на изпълнител за извършване дейностите по третиране против комари и други насекоми;

– извършени са обходи и са установени 84 излезли от употреба моторни превозни средства. Продължава процедурата по установяване на собствениците им и връчване на предписания за преместване;

– проведе се работна среща за определяне на места за загробване на странични животински продукти на територията на общината и бе обсъдена новата наредба на Министерство на земеделието, храните и горите.

 

РЕСОР „ХУМАНИТАРНИ ДЕЙНОСТИ“:

 

– подготовка на телевизионен филм за 60-годишнината на МФ „Мартенски музикални дни“;

– подготовка за отбелязването на 143-та годишнина от освобождението на гр. Русе на 20 февруари;

– обсъждане и координация на културния календар на Община Русе за 2021 г.;

– продължават съвместните проверки от отдел „Образование, спорт и младежки дейности“ и отдел „Здравни дейности“ в учебни заведения на територията на град Русе, във връзка с доставките на закуски за учениците от I-ви до IV-ти клас. Към този момент са проверени 9 образователни институции на територията на Община Русе;

– извършени посещения на място при кандидат-потребители и изготвяне на индивидуални оценки на потребностите и предварителни оценки по услугата „Асистентска подкрепа“ – в град Русе и селата Семерджиево, Ново село, Просена, Николово, Хотанца, Червена вода;

– обучение на експерти от отдела за предстоящо внедряване на програмен продукт по механизъм лична помощ.

 

РЕСОР „ИКОНОМИКА И МЕЖДУНАРОДНО СЪТРУДНИЧЕСТВО“:

 

– съгласувахме без бележки и предложения предоставените документи от Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията относно откриване на процедура за определяне на концесионер за концесия за строителство на пристанищен терминал със Зимовник – Русе, част от пристанище за обществен транспорт с национално значение Русе, което е публична държавна собственост;

– подписан е Договор за безвъзмездна финансова помощ по Предефиниран проект № 3 „Прилагане на иновативни мерки за смекчаване и адаптация към изменението на климата в общините в България“. Бюджетът за Община Русе е 516.923,00лв. С тях ще се изследват възможностите за смекчаване последиците от изменението на климата;

– проведени бяха интервюта по Програма „Студентски практики“. По тази програма Община Русе предоставя възможност на студенти да придобият практически опит, с което да се повиши успешната реализация на младите хора в съответствие с потребностите на пазара на труда. Стажът е платен и е с продължителност 240 часа;

– направихме огледи на обектите на концесиите на подлеза на „Печатни платки“, комплекс „Дунав“ и спирките на градския транспорт. Установените нередности се изпращат към концесионерите за отстраняване;

– работна група посети района на гаражните клетки между кв. Здравец и кв. Здравец-Изток /под Високото напрежение/ с цел предприемане на действия относно стопанисването на част от обектите, облагородяване и възможности за допълване на съществуващия план. Установените обекти, които са частна собственост и са лошо стопанисвани според сигнала, който стигна до нас, ще получат предписания за обезопасяване;

– входирано бе предложение до Общински съвет относно учредяване възмездно право на строеж и сервитутно право в полза на  „Електроразпределение Север“ АД за изграждане на нов трафопост в района на УМБАЛ „Медика Русе“,  който ще захранва района и болницата.

– завършиха подготвителните работи по откриването на традиционния Мартенски базар. Павилионите са поставени и готови за експлоатация. Официалната дата за откриването на базара е 15.02.2021 г. През изминалата седмица са издадени допълнително 17 разрешителни за продажба на мартеници  извън централната градска част, съгласно Заповед определяща конкретните места за продажба. Така се оформят малки мартенски базари и в кварталите на града – Дружба (ул. Даме Груев), Чародейка (ул. Тодор Икономов), Родина ( ул. Чипровци), Здравец (бл. Олимп), както и по ул. Борисова и ул. Николаевска.

 

 

 

РЕСОР „СТРОИТЕЛСТВО И УСТРОЙСТВО НА ТЕРИТОРИЯТА“:

 

– изготвени са технически спецификации за изпълнение на строително-монтажни работи за три обекта от капиталовата програма на Община Русе, а именно:

  • осигуряване на безопасни тротоари със съоръжения за колоездене по бул. „Васил Левски“ II-ри етап-бул. „Васил Левски“ – от ул. „Даме Груев“ до бул. „Гоце Делчев“;
  • благоустрояване на прилежащите пространства около жилищните блокове „Червен“, „Тинтява“, „Астра“, „Р. Лом“, „Пощенец“, „Машпроект“, „Хоризонт“, „Железничар“, „Елена“ в кв. „Дружба 2“;
  • благоустрояване на прилежащите пространства около жилищните блокове „Мир“, „Гоце Делчев“, „Енерго“, „Люляк“ в кв. „Дружба 1“.

–  извършен е текущ контрол по изпълняваните строително-монтажни работи на следните обекти:

  • изграждане на нова многофункционална спортна зала в двора на СУ „В. Левски“;
  • ремонт на санитарни помещения в ДСХ „Възраждане“;
  • текущ ремонт на помещение за архив в сградата на Община Русе на пл. „Свобода“ 6;
  • помещения за нуждите на проекти „Асистентска подкрепа“ и „Лична помощ“, намиращи се в бл. „Скопие“ и на ул. „Котовск“, гр. Русе;
  • закрита лекоатлетическа писта;
  • създаване на два центъра за подкрепа за лица с психични разстройства и лица с деменция и др.

– възложени са за събаряне бетоновите останки от бившата Гребна база на Русенския Кей.

– извършени са оглед и проучване за ремонт на общински помещения в бл. 4 в кв. „Дружба 3“;

– предприети са необходимите действия за отстраняване на констатирани дефекти по изпълнени строително-монтажни дейности за Енергийна ефективност на бл. „Беласица“ и кръговите кръстовища при булевардите „Цар Освободител“ и „Липник“;

– възложено е и проектирането на присъединяване на ремонтираната зала за бокс към газопреносната и ВиК мрежи на гр. Русе;

– през периода 8 – 12 февруари служителите на отдел „Строителен контрол“ са направили 10 огледа на територията на гр. Русе и малките населени места в Община Русе във връзка със сигнали от граждани за незаконно строителство и са съставени протоколи от проверките;

– през периода са издадени 12 Разрешения за строеж и са одобрени 20 бр. подробни устройствени планове.

 

агенция за подбор на персонал
Изработка на сайтове, СЕО оптимизация, реклами в интернет
зарядни станции за електромобили