Казусът „Русенска корабостроителница“ продължава да „виси“, ще търсят помощ от омудсмана и бъдещите депутати

0
Съдбата Русенската корабостроителница

Омбудсманът на България да бъде запознат с казуса „Русенска корабостроителница“ с оглед намиране на извънсъдебно решение на ситуацията.

Около това становище се обединиха участниците в тристранната среща, която се проведе в Областната управа в Русе. Помощ за решаване на казуса ще се търси и от новите народни представители, които ще бъдат избрани на 26 март. Областният съвет за тристранно сътрудничество обяви, че подкрепя служителите и работниците на „Русенска корабостроителница Запад“ АД в усилията им за запазване и укрепване на предприятието. Докато течеше заседанието, пред сградата на областната администрация в Русе на мирен протест се бяха събрали служители на дружеството. Техните искания бяха да не се затваря предприятието

Според изпълнителния директор на дружеството Митко Димитров предприятието е запечатано неправомерно.

„С другите кредитори, които са над пет, се оправям по някакъв начин, с КТБ не мога да се оправя. Искаме да направим оздравителен план. Имаме работа, но КТБ ни спират да работим“, заяви Димитров.

Според временния синдик Росен Милошев обаче, „Русенска корабостроителница Запад“ не може да осъществява дейност, защото работи чрез друга фирма – „Русенска корабостроителница“ със седалище в град Ямбол. Това, по думите му, е форма на източване на предприятието.

„Практикува се схема, при която един взима благата – „Русенска корабостроителница“-Ямбол, а за друг остават тежестите, което е правно и икономически недопустимо. Предприятието е запечатано, за да се предотврати изнасянето на каквито и да е материали и стоки, защото такива са изнасяни дори през времето, когато вече съм бил назначен за временен синдик, без моето съгласие“, заяви Милошев.

Той допълни, че към края на август м.г. задълженията на дружеството са за 75,5 млн. лева, като от тях 34,7 млн. лева са към КТБ. Около 16 млн. лева пък се дължат на „Русенска корабостроителница“-Ямбол.

Според Милошев изходът е възможно най-бързо откриване на производство по несъстоятелност, като надеждите са след това да се възстанови производствената дейност.

Председателят на организацията на КНСБ в дружеството Христо Йорданов заяви, че целта е предприятието да работи и служителите да си получават заплатите.

„Има клиенти, които искат да ремонтират корабите си в дружеството, тъй като останалите корабостроителници са заети за три месеца напред. Никой не може да поеме никакъв кораб и в тоя момент, когато имаме такъв шанс да работим и да си изкараме заплатите, ние сме затворени и нищо не можем да направим, категоричен бе синдикалният лидер.

Новата среща на Областния съвет за тристранно сътрудничество ще се състои след изборите. Тогава ще бъде и решена съдбата на предприятието.

агенция за подбор на персонал
зарядни станции за електромобили