Китай готов да прави пътя Русе-Свиленград, има интерес и към линията до Варна

5
30

Това стана ясно по време на представянето на възможностите за публично-частно партньорство в инфраструктурата у нас пред китайски инвеститори по време на посещението на българската правителствена делегация в Китай.

По думите на премиера Бойко Борисов, интересът е да бъде свързан Букурещ през Русе, Велико Търново, Шипка с магистралите “Тракия” и “Марица” и оттам към Истанбул и по Пътя на коприната.

lilyana_pavlova-kitaj44Регионалният министър Лиляна Павлова потвърди, че в министерството има сериозно заявен интерес от китайски компании към този проект. Китайците обаче искали сегашното планирано трасе да бъде изместено и вместо да минава през прохода Хаинбоаз, да е през Шипка с тунел,. Проектът можел да бъде осъществен чрез публично-частно партньорство. Целта е да не се дават държавни гаранции и държавата да не се ангажира с доплащане, ако трафикът се окаже недостатъчен за изплащане на новия път.

Специално заради пътя Русе-Свиленград Павлова запознала китайците и с плановете за въвеждане на толтакси. Те щели да са малко по-високи, ако пътят е строен с публично-частно партньорство.

По думите на транспортния министър Ивайло Московски, китайците са проявили сериозен интерес и към построяването на жп отсечката Русе-Варна, можело да се интересуват и от магистрала “Хемус”, както и връзката на София с Калотина.

Московски презентирал пред китайците възможности за инвестиции в 4 жп направления. Те са възстановяване на проектните параметри на жп линията Русе-Варна, което е за 383 млн. евро; модернизация на жп линия София-Перник-Радомир, оценено на 360 млн. евро; модернизация на жп линията Радомир-Гюешево, която ще струва 556 млн. евро, и модернизация на жп линията Русе-Димитровград, свързваща Северна и Южна България.

Министър Московски каза още, че за концесиониране ще бъдат предложени пристанищата Русе-изток, Русе-запад и Зимовник – Русе.

5 КОМЕНТАРИ

  1. Да де, ама не са им презентирали всичко коректно… След като се обявят проектите, те ще бъдат спечелени от ГЕРБ-аджийски фирми, регистрирани с по един-двама служители, а след това реалното изпълнение ще се отдава към фирми – подизпълнители, щото да се вземат едни 10-20 % от заложените средства, без да се върши нищо… А те подизпълнителите да се оправят и да си мислят как ще компенсират недостатъчното финансиране. Дали с некачествено изпълнение, или пък с неплащане заплатите на бачкерите…

  2. По ме притеснява, че ако това стане пътищата в региона ще станат платени /същото се говори и за Хемус/ за разлика от южна България.

  3. Правилно те притеснява. Магистралите които са строени с европари, са абсолютно забранени за тол-такси от европейската комисия. Тоест, ако някой казва че ще въвежда тол-система и с нейна помощ ще привлича частна инвестиция в магистрала, то тя със сигурност няма да е безплатна за пътуване. Това естествено си е тотална дискриминация по признак на местоживеене, а именно Северна България. Ако все още вярвате че живеете в България а не в Република София, то продължавайте съвестно да гласувате за техните правителства, карайте си по разбитите пътища а вече и на промоционалната цена от САМО… 97 лв. за година.

  4. Лъжливата Лиляна Павлова след като няколко години ни заблуждава с “богатите” инвеститори от Катар,които напирали да строят скоростен път Русе-Свиленград,сега с финт ни прехвърля към китайските инвеститори! До кога ще лъжеш бе,Лиле? Иначе вдигна цените на винетките нали!

  5. Ха! Бачо Кольо/Генов/, нали само комунетата лъжеха бе! Нали тия са антикомунистите, за които гласувате редовно-носителите на “новото”. Гласувайте за софиянци, пък “новото”-друг път!