От днес Туитър забранява изцяло политическата реклама на платформата. По думите на шефа на компанията Джак Дорси една от причините е силата на интернет рекламата, която се явява много мощна и ефективна за рекламодателите, а това влияние носи големи рискове за политиката, където може да бъде използвана за оказване на влияние върху гласоподаватели, а това пък от своя страна ще засегне живота на милиони хора по света. Според „Туитър“ това е важна стъпка за намаляване на потока от свързана с избори дезинформация.
Гугъл пък въвежда нови, по-строги правила за политическа реклама. В изявление на компанията се казва, че с оглед на събитията от последните месеци, споровете за онлайн представянето на политически идеи и желанието да се укрепи доверието в демократичните процеси, е необходим нов подход.
Гугъл вече няма да позволява на политическите кампании да насочват реклама към потребители на база на предполагаемите им политически убеждения.
Рекламодателите няма да имат възможност да синхронизират своите бази данни с тези на потенциалните избиратели в Гугъл. Политически послания обаче ще могат да се насочват по пол, възраст и местоположение, както и след въвеждане на ключова дума или име на кандидат.
Новите правила започват да действат във Великобритания до края на седмицата, в останалите държави от Европа ще заработят до края на годината, а в целия свят – в началото на 2020 г.