Критичен пробив в областта на изкуствения интелект и теорията на игрите

0
93
Критичен пробив в областта на изкуствения интелект и теорията на игрите

Осъществен е критичен пробив в областта на изкуствения интелект и теорията на игрите. Програмата Pluribus е постигнала свръхчовешка производителност в мултиплеър покер, като е победила група от най-добрите играчи в игра за шестима, пише сп. Science.

Това е единствено до момента подобно достижение на изкуствен интелект. Досега подобни постижения са били ограничени само до игри за двама. Той е проектиран от дивизия на Facebook и учени от университета „Карнеги Мелън“.

Изкуственият интелект първоначално е победил двама водещи шампиони по покер – Дарън Елиас и Крис Фъргюсън. Всеки от тях е изиграл по 5000 партии срещу Pluribus.

След това системата се е изправила в продължение на над 12 дена и 10 000 партии срещу 12 професионалисти, подбрани от група от играчи, предварително дали съгласието си за това. Играта е била разигравана в два различни варианта. В единия ботът е играл заедно с петима играчи; в другата 5 версии на бота са играли с един играч (без компютърните програми да си сътрудничат). В крайна сметка Pluribus спечелил средно по 5 долара на ръка с почасови печалби от около 1000 долара. Програмата е играла досущ като човек и е блъфилара много успешно. Според някои от професионалистите го е направила дори по-сполучливо от хората.

Pluribus е създаден само за осем дена, използвайки 64-ядрен сървър, оборудван с по-малко от 512GB RAM. Обучението на такава програма в „облака” би струвало около 150 долара, казват учените, а това го прави перфектна сделка в сравнение с други модерни системи.

За спечелването на победата Pluribus е използвал толкова ловко изненадващи стратегии и блъфиране като опитен професионалист, че е притеснил дори своите създатели. Затова са решили да не публикуват и споделят кода на програмата, защото се опасяват, че тя може да попадне в злонамерени ръце, които да „източат” касите на покер компаниите.

Най-голямата сила на изкуствения интелект в случая е използването на различни стратегии. И точно затова технологията може да бъде подходяща за разрешаване на широк кръг проблеми в реалния свят, където, подобно на покера, действащи лица крият информация или блъфират (например киберсигурност, инвестиционно банкиране, превенция на финансовите измами, стратегии за договаряне, военни тактики или управление на трафика при безпилотните автомобили).