Материал, публикуван от BTV във Facebook, най-неочаквано се превърна в любопитен социален експеримент.
Под заглавие „Напиши есе, спечели къща“ за 1,7 млн. канадски долара“ в статията се разказва за жена, която обявила конкурс за есе и победителят в него ще получи за награда голяма къща на езерен бряг в Албърта, Канада. Разяснявайки условията за участие, авторът на материала пише: „Можете да се включите като напишете есе“.
За голяма изненада, много потребители на социалната мрежа в коментарите към статията са написали само думата… „есе“. В очакване някой да им подари мечтаната къща, доста от тях са се „включили“ по няколко пъти и дори подканят медията да им отговори.
Необичайните реакции бяха бързо забелязани и лавинообразно се разпространиха в социалните мрежи под формата на колаж.
Някои потребители обясняваха на други, че „есе“ означавало автобиография, а други алармираха: „Пиши „есе“ и бЕгай… Хора, тия хора гласуват!“
Тази новина нагледно доказва теорията, че потребителите в социалните мрежи четат единствено заглавията на новините. А може би не разбират същността на творческата задача или значението на термина „есе“. Също така показва склонността на българите към лесно забогатяване без усилия – само с една трибуквена дума.
От BTV уточняват: „И за жалост нямаме къща, която да ви подарим“.