Обществената поръчка за прединвестиционно проучване спечели русенската фирма „Гео-Чонов“, след като Министерски съвет отпусна 39 600 лв. от държавния бюджет.
Целта е жп линията да свърже централна жп гара с Индустриалния парк, гара Север, фирмите в бившия Комбинат за тежко машиностроене и град Мартен, за да се разтовари автотрафика. Първият частен жп превозвач „Булмаркет ДМ“ АД вече обяви, че е готов да изгради и да обслужва градската железница. Той има 17 км жп линии от гара Русе Север до бившия комбинат за тежко машиностроене /КТМ/ в източната промишлена зона. Проектът включва 10 спирки, като железницата ще обслужва близо 2000 работници от предприятия по маршрута.
Идеята е те да ползват мотрисите с безконтактни карти, които ще се зареждат от работодателите им. За пътниците ще има т.нар. безкупейни вагони с по 158 места или мотрисни влакове „Дезиро“. За да заработи железницата, трябва да се промени общинската схема за градски транспорт на Русе.
Според мен трябва да има достъп до информация на всички нива и широко обществено обсъждане. Иначе по принцип идеята е добра.