Преди „Черния петък“ – да си отваряме очите за номерата на търговците

0
Наближава Черният Петък

Да си отваряме очите за номерата на търговците. За това предупреждават от Европейския потребителски център – България по повод наближаването на тазгодишния „черен петък“.

Според проверка на жалбите, по които екипът на ЕПЦ България е работил през месеца на „Черния петък“ миналата година, основните проблеми са два – доставеният продукт е различен от това, което потребителят е поръчал онлайн, или сроковете за доставка не са били спазени, а в някои случаи – са получени само част от желаните стоки.

В практиката на Европейския потребителски център у нас при работа по жалби от потребители срещу търговци в друга страна от ЕС се открояват 5 потребителски слабости.

  1. Разчитате на импровизация

В седмиците преди намаления и разпродажби вероятността да попаднем на реклама на непознат онлайн магазин, марка или нов продукт е по-голяма. Ако решите да се възползвате от изгодна оферта на сайт, за който знаете малко или нищо, отделете време за предварително проучване. Името на фирмата, адрес и контакти за връзка с търговеца са данни, които той е длъжен да посочи на сайта си, ако оперира в рамките на ЕС. Възможно е адресът на сайт да завършва на bg или co.uk, но това не означава, че търговецът се намира в България или в Обединеното кралство, например.

  1. Пропускате скритите разходи

Търговецът е задължен да ви информира за пълната цена на стоката, включително и разходите по доставка. Проверете и дали намалението не важи само при определени условия – например покупка над дадена стойност или на определено количество.

  1. Подценявате „дребния шрифт“

Веднъж натиснал бутона „плати“, потребителят автоматично се съгласява с общите условия, които търговецът е указал. За да не губите време на самия Черен петък и да се предпазите от разочарования, е добре да се запознаете предварително с тях.

  1. Не проверявате къде трябва да върнете покупката, ако размислите

Така рискувате тя да се озове на друг адрес, дори и в друга държава, но не и на правилното място, указано от търговеца. Срокът за връщане и размисъл е 14 дни, но някои търговци го удължават допълнително.

  1. Не комуникирате с продавача – просто поръчвате

Всеки етап на отношенията потребител – продавач трябва да бъдат ясно документирани. Ако пазарувате онлайн, пазете всички документи и мейли, които получите от електронния магазин, а след това и от куриера.

При проблем с търговец, регистриран някъде в ЕС, Исландия, Норвегия или Обединеното кралство, потребителят трябва да бъде активната страна – да напише имейл до търговеца, като обясни ситуацията и поиска решение. Твърде често това е достатъчно. В противен случай – може да се свърже с нас, уточняват още от ЕПЦ България.

 

 

 

агенция за подбор на персонал
Изработка на сайтове, СЕО оптимизация, реклами в интернет
зарядни станции за електромобили