Русенско ноу-хау: Пращат линейка на „Спешна помощ“ пред Спешно отделение

1

За това съобщи Иван Далев от кв. Долапите. По думите му, намерил 75-годишния си баща у дома в лошо здравословно състояние. След безуспешни опити да се свърже с личния лекар по телефона решил да откара с личната си кола баща си до болницата. След продължило повече от час чакане пред Спешно отделение една от сестрите му казала, че няма да прегледат баща му, защото това било работа на личния лекар и им „препоръчала“ да се приберат у дома и да търсят джипито. Тъй като баща му бил зле, Иван решил да телефонира на 112. От там пратили линейка пред входа на Спешно отделение, където служител на Спешна помощ прегледал 75-годишния Христо. След направения преглед мъжът бил вкаран в отделението, където започнали да му правят изследвания. Първоначалната диагноза била бронхопневмония и ниско кръвно, а мъжът иначе бил хипертоник.

В дадения момент имали много по-тежки случаи, които да обслужат, оправдаха се от Спешно отделение. На видеокамерите, които следят пред отделението се видяло, че пациентът не е с животозастрашаващо състояние и затова го оставили да чака. „Вероятно пациентът и неговите близки са загубили търпение и са се обърнали за помощ към „Спешна помощ”, коментира директорът на болницата в Русе д-р Владин Петров.

Според д-р Петров на практика спешните отделения, които са най-натоварени, обират негативите от организацията на здравната система. „Реалността е такава, че спешните отделения на болниците поемат цялата несвършена работа на извънболничната помощ както от общопрактикуващите лекари, така и от специалистите. Или трябва да има нов модел на здравеопазване изобщо, или никаква реформа не може да помогне”, категоричен е д-р Петров.

агенция за подбор на персонал
зарядни станции за електромобили

1 коментар

  1. Докторите го измислиха сегашния модел на здравеопазване, в който те и техните пари са в центъра на нещата, а пациента и неговото здраве са в периферията.

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Въведете коментар!
Въведете своето име тук