Силно представяне на Русенския университет в Shell eco–marathon Europe and Asia

0

Поредно силно представяне в Международното състезание за енергийна ефективност Shell Eco-marathon Europe & Asia 2023 записаха представителите на Русенския университет.

В надпреварата, която тази година се проведе на пистата Пол Арманяк в гр. Ногаро, Франция се включиха два отбора на висшето училище – HydRU Racing Team и Team Avtomobilist.

В категория Градски автомобили надпреварата бе изключително оспорвана, а допълнително предизвикателство се явиха промените в правилниците и новите изисквания на организаторите за сигурност и техническа подготовка на автомобилите. В трите класа на категорията се състезаваха общо 37 автомобила, задвижвани съответно с двигатели с вътрешно горене, електрически батерии и водородни горивни клетки. Отбор HydRU Racing Team на Русенския университет „Ангел Кънчев“ се състезава в считания за най-труден клас – този на градските автомобили задвижвани с водородна горивна клетка. За съжаление пет отбора от категорията на градските автомобили не успяха да преминат техническата инспекция и не бяха допуснати да се състезават на пистата, а други седем отбора не успяха да отбележат успешен опит. За отбор HydRU Racing Team, състезанието Shell Eco-marathon Europe & Asia 2023 се превърна в най-успешното от основаването на отбора през 2016 година. Независимо от новите условия и правила, отбора успя да премине техническата инспекция от първия опит, през първия ден на състезанието и преди всички останали отбори в своя клас.

Това позволи на HydRU Racing Team да направи цели пет тренировъчни опита на пистата – повече от всички други отбори участвали в състезанието! Автомобила HydRU R6 бе първия в категорията на градските автомобили, който успя да запише успешен опит на пистата, а именно да измине трасето с дължина 15678 метра в рамките на планираното време от 38 минути.

Този опит бе последван от други три успешни опита – което е не само рекорд в историята на отбора, но бе и отбелязано от самите организатори на събитието като голям успех, защото HydRU Racing Team бе първия отбор, който направи това в рамките на тазгодишното издание на състезанието.

В крайното класиране, отбора зае 8-мо място с резултат от 100,52 км/м3 водород, което е и подобрение на резултата спрямо предходните години, като се отчете необходимата енергия за преминаване на състезателното трасе. HydRU Racing Team постави още един рекорд в рамките на Shell Eco-marathon Europe & Asia 2023 – съгласно данните от телеметричната система на организаторите, която се използва за следене на използваната енергия и за отчитане движението на автомобилите по пистата, отбора е единствения в състезанието, който е успял да премине границата от 100 км сумарен пробег в рамките на четирите редовни и трите тренировъчни сесии.

HydRU Racing Team приключва най-добрия си състезателен сезон в Shell Eco-marathon, но го прави с амбицията да продължи развитието си и да създаде HydRU R7 – нова и подобрена версия на състезателния автомобил, която ще се характеризира с редица иновации и ще бъде оборудвана с по-лека и по-ефективна водородна горивна клетка от ново поколение.

Отбор „Автомобилист“ също приключи  успешно надпреварата в състезанието Shell Eco-marathon Europe and Africa 2023, като измина 571 km/KWh. Този резултат е с почти 70 km/KWh по-добър от предходната година и нарежда отбора сред 10-те най-добри отбора в категория „прототипи“, задвижвани с електрическа батерия. Категорията е с най много участници (тази година участваха 26 отбора). Въпреки трудностите и изпитанията свързани с някои технически проблеми, екипната работа на преподаватели и студенти бе ключова за постигането на получения резултат. Двамата пилоти Славена Атанасова – докторант от катедра ДТТ и Галя Николаева – студент, специалност “Дизайн”, благодарение на натрупания опит от предходната година се справиха отлично с поставените задачи. Тази година отборът бе обновен с нови участници –  Юлия Тодорова и Станислава Йорданова студенти от специалност “Дизайн”, които работиха по проект свързан с автомобила.  Студентът Салим Куйтов от катедра ДТТ се справи безпроблемно с преминаването на техническата инспекция без, която не би било възможно участието на отбора в състезанието. Преподавателския състав доц. Симеон Илиев-ръководител на отбора, доц. Данчо Гунев и доц. Георги Кадикянов, подкрепяха своите студенти и докторанти в борбата им  с техническите проблеми на пистата. Тази година отборът участва с ново разработен контролер с цел оптимизиране разхода на енергия. Благодарение на получените резултати от това състезание работата на контролера ще бъде оптимизирана.

агенция за подбор на персонал
зарядни станции за електромобили

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Въведете коментар!
Въведете своето име тук