Телефоните в НАП се „зачервиха“

0

Само за последните 30 дни данъчните служители са звънели на над 15 000 физически лица, които не са платили декларираните от тях данъци за довнасяне по годишните декларации за облагане на доходите си. Задълженията им към бюджета са общо 5,5 млн. лв.

По данни от НАП, просрочени задължения имат над 64 000  физически и юридически лица от страната. Затова от приходното ведомство планират нарочни телефонни кампании, чрез които да стимулират доброволното изпълнение на просрочените задължения. Предишни кампании са доказали, че телефонният контакт е ефективен и евтин метод за насърчаване на клиентите да покрият дълговете си към бюджета, категорични са от НАП. Според техните данни, след телефонен разговор над 70% от длъжниците внасят задълженията си в уговорения срок.

Невнасянето на данъка върху доходите в 14 дневен срок след позвъняването води до стартиране на процедура за принудително събиране на дълговете. Един от най-често използваните способи за събиране на неплатен данък върху доходите е налагането на запор върху заплатата на длъжника. От НАП уверяват, че ако в двуседмичния срок след позвъняването постъпи плащане или длъжникът даде обезпечение, към запор няма да се пристъпва.

агенция за подбор на персонал
зарядни станции за електромобили

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Въведете коментар!
Въведете своето име тук