Това каза в отговор на журналистически въпрос транспортният министър Данаил Папазов. Решение за това беше взето през май миналата година на първото заседание на Междуведомствения комитет между България и Румъния, като страни-участнички по Дунавската стратегия. Явно обаче, министърът не е имал време да се запознае с договореностите, постигнати по този важен за регион инструмент от европейската политика. Все пак г-н Папазов обеща, че ще се запознае с въпроса, но според него, по- важно за подобряване на корабоплаването било, да се даде приоритет за оправяне на участъка Батин- Белене.
Лично той бил привърженик на разделянето на сегашната „Морска администрация“ на две – „Морска“ и „Речна“, и те да бъдат ситуирани съответно във Варна и в Русе, каза още министър Папазов. Това обаче не можело да стане „хей така“, тъй като трябвало да бъде променен Законът в частта му за пристанищата. Капацитет да стори това, според него, имала единствено Българската академия на науките.