Бързо разрастващото се онлайн предизвикателство Trashtag Challenge е едно смислено и похвално начинание. Състои се в това потребителите да изберат място, пълно с боклуци, да го почистят и след това да публикуват снимки преди и след акцията.
По този начин доброволците са изчистили плажове, паркове и пътища и са споделили снимки от различни точки на света. Целта на кампанията е да доведе до фундаментални промени по отношение на пластмасите за еднократна употреба и замърсяването на природата с боклуци.
Често резултатите са смайващи, като група в Новосибирск, Русия, която заяви, че е събрала 223 торби с отпадъци, 75% от които били изпратени за рециклиране.
Всъщност предизвикателството е създадено още през 2015 г. от компанията UCO Gear като част от кампания за защита на дивата природа. Пост във Фейсбук обаче от миналата седмица, насочен към тийнейджъри, очевидно му е дал нов живот и го е направил отново популярен. Само в Instagram има повече от 25 000 публикации с хаштага #trashtag – вариациите включват #trashtagchallenge и #trashchallenge. На испански дори е преведен като #BasuraChallenge.
„Трябва да изключим пластмасовия кран. Ако не направим това, тогава всичко, което ще се прави, е почистване без край“, казва Марк Бътлър, политически директор на канадската организация за екологична дейност „Център за екологични дейности“ (EAC).