Законът си е закон. Ама за всички ли?

4

Това показа рейд на „Русе нюз“ и ТВН по русенските улици.

Според Закона за движение по пътищата, чл. 13 „за насочване движението на пътните превозни средства и на пешеходците на пътя…..се поставя съответната пътна маркировка“. Но очевидно в крайдунавския град отговорните институции не спазват Закона, тъй като не само, че няма маркировка, която да насочва пешеходци и шофьори, но и там, където е положена такава, въобще не се вижда.

Всъщност дежурното оправдание на Община Русе, както и на подопечните им служители от „Комунални дейности“, отговарящи за маркировката по улиците, е че нямат достатъчно средства. И сигурно е така. Още повече, че боите, с които се полага маркировката, трябва да отговарят на редица технически параметри, определени  химически добавки и високо-технологични смоли. А те не са евтини. Но в крайна сметка опазването на живота на хората не е ли най-важното нещо?!

Липсата на маркировка, указваща кой в коя лента да пътува на кръговото в Русе, ежедневно напряга нервите на водачите. А и минувачите се чудят къде точно е пешеходната пътека.

От Община Русе коментираха, че след изпълнение на Проекта за интегриран градски транспорт, кръговото ще има съвсем друг изглед и нова маркировка. А до тогава продължава маркирането на големите булеварди и опресняването на пешеходните пътеки пред учебните заведения. Но на останалите места в града  шофьорите трябва да непрекъснато нащрек, а пешеходците да се чувстват като на стартова линия при всяко пресичане.

агенция за подбор на персонал
зарядни станции за електромобили

4 КОМЕНТАРИ

  1. Като каза паяк, защо не неправите и един репортаж за Корсса и тия дето събират пари за паркинг , слагат скобите, колко са неграмотни и са събрани от кол и въже

  2. Имаше по едно време статистика на паяка, че влизат в общината около 35000-40000 от платформа. А дали е така?! Да не добавяме и таксите за паркиране които са само за обикновения човечец. За останалите видяхме ясно репортажа на TV7. Асфалтовия лак е много скъп и при полагане варира с дебелина 2-3 мм. Ако ви се случи да видите полагане на маркировка обърнете внимание на дебелината на слоя…

  3. Бедата в Русе е ,че комисията по безопасност на движението не се управлява и не работи ефективно! Нямала пари,за Русе това е вечното оправдание.Как намират пари другите градове? Къде са парите от глобите на „паяците“?

  4. На кръстовищата пешеходни пътеки са продълженията на тротоарите и банкетите върху платното за движение.
    Пешеходната пътека не е задължително да бъде очертана.
    А за кръговото, мен така са ме учили навремето- дясна лента за надясно, средна лента за направо, лява лента за налява и обратен. И е най-логично така. Не че няма малоумници, които въртят 360 градуса от дясна лента де… Колко съм ги псувал такива…

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Въведете коментар!
Въведете своето име тук