Възприето е хората, които живеят в страни, където климатът включва и по-ниски температура, да имат два вида гуми за превозното средство – един сет гуми за топлите месеци и един сет гуми за студените месеци. Тези месеци може да са различни за всяка отделна страна, но обикновено зимните гуми се препоръчват в месеците от Декември до Март, а летните гуми в месеците от Април до Ноември. Същевременно, най-важният индикатор, който показва дали е станало време да се сменят гумите, е температурата на околната среда. Ако температурата падне под 7 градуса по Целзий, то тогава е станало време да се сменят летните гуми със зимни.
Има три основни разлики между летните и зимните гуми. Тези разлики включват структурата на самата гума, състава и нейния модел на грайфера. Тези разлики са причината защо всеки от тези два вида гуми е по-добър в съответните месеци от годината.
За зимните гуми е вярно, че имат по-голямо съдържание на естествена гума и остават меки дори и при ниски температури. Това е много важно, тъй като меките гуми се захващат по-добре с повърхността на пътя, което подобрява управлението и самото сцепление с пътя. Поради тази причина те показват максимално добри резултати, когато температурите са под 7 градуса по Целзий. Освен това, зимните гуми имат и хиляди миниатюрни вдлъбнатини във всяко блокче на грайфера. Тези вдлъбнатини предотвратяват хлъзгането на превозното средство по водата, тъй като разпръскват водата. Също така те се захващат здраво към сняг, лед и киша. Това осигурява достатъчно сцепление на гумата с пътя. Зимните гуми също така имат модел на грайфера, който е по-дебел, осигуряващ достатъчно място в самата гума за навлизане на сняг. Тъй като снегът сцеплява най-добре с още сняг, този внедрен в самата гума сняг усилва самия ефект на сцепление с пътя и повишава степента на триене, което прави възможно движението на превозното средство по сняг и лед без буксуване. Зимните гуми имат също така по-къс спирачен път при температури под 7 градуса по Целзий, който зависи и от дебелината на грайфера. Ако дебелината на грайфера е 8 мм, то спирачният път ще е максимално къс и това са гумите, които се препоръчват най-много. Ако грайферът е с дебелина 4 мм, то спирачният път се удължава с 14 метра. Ако дебелината е 1.6 мм, спирачният път се удължава с 26 метра. Гуми с грайфер под 1.6 мм не са позволени да се ползват и трябва да бъдат сменени.
Летните гуми са направени от по-твърд материал, който може да омекне при по-високи температури. Това прави възможно адаптирането към сух и мокър път. Летните гуми имат по-малко вдлъбнатини в грайфера, но те са специално изработени за летните условия и също предпазват от плъзване на колата по водата. Те осигуряват сцеплението по мокър и сух път както странично, така и надлъжно. Те имат и по-слабо триене и са по-ефикасни по отношение на горивото. Специалният модел на грайфера на летните гуми осигурява намаляване на спирачния път през топлите месеци с до 7 метра при температури над 15 градуса по Целзий.
Всеки вид гуми осигурява оптимална работа и безопасност на пътя за съотвения период от годината и температурите. Точно заради това е много важно да се сменят два пъти годишно и да се използват препоръчаните за сезона гуми. Можете да разгледате аvtochastionline24.bg, където ще откриете голямо разнообразие от качествени зимни и летни гуми.
Платена публикация